۱۵ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۵۷
کد خبر: 81026309
T T
۰ نفر
مراقب شكستگی ران و دست خود در روزهای برفی و یخبندان باشید

اصفهان -ایرنا- در روزهای برفی و یخبندان لازم است كه همه مردم بویژه سالمندان و كودكان مراقب شكستگی ران و دست خود باشند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، اصفهان این روزها هوای برفی و یخ زدگی را پشت سر می گذارد و در حالیكه از دو روز گذشته بارش برف در این استان آغاز شده امروز شاهد تعطیلی مدارس در بیشتر شهرستانها هستیم.

در این زمینه دانشگاه علوم پزشكی اصفهان اعلام كرده است كه شكستگی ران و دست شایعترین عارضه سالمندان در روزهای برفی و یخبندان است.

این دانشگاه از مردم خواسته است كه در روزهای برفی و یخبندان به ویژه در ساعات پایانی شب از حضور در بیرون منزل تا حد امكان خودداری كنند.

همچنین توصیه شده است كه مردم برای تردد در كوچه ها و خیابانها كفش های عاج دار بپوشند.

تاكنون مركز فوریت‌های پزشكی اورژانس اصفهان گزارشی در باره میزان مصدومیت ها و شكستگی ها به دلیل یخ زدگی خیابانها اعلام نكرده است اما مشاهدات خبرنگار ایرنا حكایت از یخ زدگی شدید تعدادی از معابر شهر اصفهان دارد.

با آنكه شهرداری اصفهان از شب گذشته اقدام به پاشیدن شن و نمك در خیابانها كرده اما به دلیل شدت سرمای هوا این اقدامات چندان كارساز نبوده است.

برفی كه بارش آن از بعد از ظهر دوشنبه در شهر اصفهان آغاز شد بر روی معابر یخ زده است و به نظر می آید شهرداری باید از روشها و وسایل دیگری در چنین مواقعی استفاده كند.

اداره كل هواشناسی اصفهان نیز اعلام كرده كه فعالیت سامانه بارش‌زا تا فردا، چهارشنبه بر روی ‌استان اصفهان ادامه دارد.

این اداره افزود: به دلیل بارش برف و كاهش دید، اختلال در تردد جاده‌ای و شهری از بعد از ظهر روز چهارشنبه در نواحی غرب، جنوب و شرق استان پیش‌بینی می‌شود.

ت/7148/ 607