۳ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8102827
T T
۰ نفر

متفکر مسلمان مقیم لندن تاکید کرد

۳ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8102827
متفکر مسلمان مقیم لندن تاکید کرد روز جهانی قدس میراث ماندگار امام خمینی (ره ) ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/07/03 سیاسی.روز قدس.انگلیس لندن - یکی از متفکران مسلمان مقیم انگلیس نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس را یکی از ماندگارترین اقدامات حضرت امام خمینی (ره ) توصیف کرد و شرکت در تظاهرات این روز را برای تمامی آزادی خواهان جهان و خصوصا مسلمانان واجب دانست .
دکتر سعید شهابی رییس موسسه الابرار لندن روز چهارشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت : نام گذاری روز قدس یکی از بزرگترین و باارزش ترین تصمیمات امام خمینی (ره ) بود زیرا وی از ابتدا و حتی پیش از پیروزی انقلاب اهمیت این روز را دریافته و همیشه مسلمانان را به مبارزه در راه فلسطین تشویق می کرد.
این متفکر مسلمان بحرینی الاصل افزود: نام گذاری روز قدس توسط امام خمینی (ره ) نیروی جدیدی به مسلمانان داد تا همبستگی خود را با مردم فلسطین تحکیم کرده و با ابراز تنفر از رژیم صهیونیستی برای آزادی قدس تلاش کنند.
وی تاسیس رژیم صهیونیستی و بی تفاوتی جهان غرب نسبت به رفتار وحشیانه این رژیم سرکوبگر در اشغال سرزمین مسلمانان را نشانه دو رویی کشورهای غربی در حمایت از حقوق بشر توصیف کرد و گفت : غرب با بی تفاوتی نسبت به اشغالگری اسراییل و سرکوب مسلمانان توسط این رژیم تمامی اعتبار خود را از دست داد.
دکتر شهابی با اشاره به وجود بیش از 10 هزار زندانی فلسطینی در زندانهای اسراییل گفت : تمامی فلسطینیان هم اکنون به دو صورت زندانی هستند زیرا حتی فلسطینیانی که در داخل سرزمین خود هم زندگی می کنند به نوعی زندانی بوده و از بسیاری از حقوق اولیه خود محرومند.
وی افزود:با این وجود وضعیت زندانیان فلسطینی در زندانهای اسراییل حتی از این هم بدتر است ، زیرا هم اکنون بیش از 10 هزار نفر از فلسطینیان در زندانهای اسراییل زندانی هستند که هر روز مورد آزار و شکنجه قرار می گیرند و تاکنون صدها نفر از آنان زیر شکنجه جان خود را از دست داده اند.
این محقق مسلمان ادامه داد:سازمان های بین المللی نظیر عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر نیز تا کنون دهها گزارش درباره شکنجه و بدرفتاری با زندانیان فلسطینی در زندانهای اسراییل منتشر کرده اند درحالی که سازمان ملل و شورای امنیت تاکنون حتی یک بیانیه هم در محکوم کردن این اعمال صادر نکرده اند و تلاشهای معدود آنها نیز تاکنون هربار توسط آمریکا وتو شده است .
دکتر شهابی همچنین تخریب میراث فرهنگی - تاریخی فلسطین و زیربناهای آن کشور توسط رژیم صهیونیستی را از اهداف اصلی آن رژیم توصیف کرد و گفت : زمانی که یک رژیم اشغالگر قصد اشغال و تصاحب کشوری را دارد طبیعی است که تلاش خواهد کرد تمامی میراث فرهنگی و تاریخی ملت تحت اشغال خود را تخریب کند در صورتی که متاسفانه می بینیم برخی از مسلمانان و دولتهای عرب در این زمینه هیچ واکنشی نشان نمی دهند.
وی همچنین وضعیت آوارگان فلسطینی را بسیار فاجعه بار توصیف کرد و افزود: تمامی فلسطینیان هم اکنون آواره هستند زیرا آنها حتی در سرزمینهای خود از اصلی ترین حقوق انسانی محروم شده و بسیاری از آنان حتی به غذا و دارو دسترسی ندارند که این مساله خصوصا در ماه مبارک رمضان بسیار رنج آور است .
دکتر شهابی در پایان با تاکید بر اهمیت روز جهانی قدس به عنوان روز همبستگی جهانی با آرمان مردم فلسطین تصریح کرد: شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس بر تمامی مسلمانان و آزادی خواهان جهان واجب است زیرا این مبارزه ای در راه آزادی و علیه سرکوب است و باید هرچه باشکوهتر برگزار شود.
اروپام 345**222 شماره 195 ساعت 15:47 تمام
۰ نفر