۲۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۰۲
کد خبر: 81041438
T T
۰ نفر
470 بازرس و ناظر درسیستان وبلوچستان آماده اجرا طرح ویژه نوروزی هستند

زاهدان- ایرنا- معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: 120 بازرس و كارشناس در قالب 60 گروه و 350 ناظر افتخاری آماده اجرای طرح بازرسی و نظارت ویژه نوروز در بازارهای این استان هستند.

'محمد رفیع سلطانزاده' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح نظارتی پایش بازار كالا و خدمات ویژه نوروز 93 از 15 اسفند امسال آغاز می شود و تا 15 فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی اضافه كرد: طرح نظارتی ویژه نوروز همزمان با سراسر كشور با هدف پایش بازار و در راستای جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی سریع و دقیق به شكایات و گزارش های مردمی در این استان اجرا می شود.

وی اظهار داشت: این طرح در دو بخش خدمات شامل آرایشگری، خیاطی، حمل و نقل درون و برون شهری و سایر خدمات و بخش كالا شامل پوشاك، كفش، آجیل و شیرینی جات و سایر مواد خوراكی مورد نیاز و تقاضای مردم، انجام می شود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان تصریح كرد: با توجه به برگزاری نمایشگاهای مختلف در آستانه سال نو نظارت ویژه ای بر غرفه های عرضه كننده كالا صورت می گیرد.

وی افزود: همچنین شعب ویژه سیار تعزیرات حكومتی در نمایشگاهها و سطح بازارهای استان برای رسیدگی سریع به پرونده متخلفان فعال می شود.

سلطانزاده گفت: اجرای هر گونه طرح حراج كالا و فروش فوق العاده توسط واحدهای صنفی باید با هماهنگی قبلی اتحادیه صنف مربوطه و رعایت ضوابط حراج انجام می شود.

وی خاطر نشان كرد: با هر گونه تخلف در زمینه گران فروشی، كم فروشی، درج نكردن قیمت و سایر موارد تخلف با قاطعیت برخورد و افراد متخلف به اداره كل تعزیرات حكومتی معرفی می شوند.

وی از مردم درخواست كرد به منظور همكاری با بازرسان و ناظران این سازمان و بهبود وضعیت عرضه كالا از واحدهای منظم كه دارای درج قیمت برروی كالا و ارائه دهنده فاكتور هستند خرید كنند.

وی گفت: تلفن 124 آماده دریافت هرگونه شكایت مردمی در سیستان و بلوچستان است. ك/3

7312 / 653