۲۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۵۴
کد خبر: 81048018
T T
۰ نفر

جاده سلامت بجنورد متولی ندارد

۲۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۵۴
کد خبر: 81048018
جاده سلامت بجنورد متولی ندارد

بجنورد - ایرنا - ایجاد جاده سلامت در بجنورد، مركز استان خراسان شمالی كه از مصوبات كارگروه فرهنگی و اجتماعی استانی بوده، بدون متولی مانده است.

به گزارش ایرنا، این در حالی است كه كارگروه فرهنگی و اجتماعی استان اوایل امسال از اداره كل راه و شهرسازی و شهرداری بجنورد را به عنوان متولیان اجرای این طرح تعیین كرده بود.

بنابر این مصوبه قرار بود جاده سلامت در حدفاصل بجنورد تا بوستان گردشگری بش قارداش به طول 6 كیلومتر از سوی شهرداری و اداره كل راه و شهرسازی خراسان شمالی ایجاد و از سوی این دو دستگاه ساماندهی و آسفالت شود.

مدیر راهداری اداره كل راه و شهرسازی خراسان شمالی می گوید: براساس مصوبه كارگروه فرهنگی و اجتماعی بخشی از آسفالت جاده سلامت در حاشیه محور بجنورد- بش قارداش به اداره كل راه و شهرسازی و مابقی نیز به شهرداری واگذار شده است.

'محمد مشتری' روز دوشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: اداره كل راه و شهرسازی استان وظایف خود را در این بخش انجام داده و مابقی كار نیز در حوزه فعالیت شهرداری بجنورد است كه باید آسفالت آن را انجام دهد.

معاون فنی شهردار بجنورد می گوید: هیچ مصوبه ای به شهرداری برای آسفالت جاده سلامت در محور بجنورد- بش قارداش ابلاغ نشده است.

'محمد كشمیری' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار كرد: تنها مصوبه ای كه به شهرداری برای جاده سلامت ابلاغ شده، زیرسازی محور شش كیلومتری موسوم به دره روستای حمزانلو به بش قارداش بود كه برای این كار نیز یك میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار مصوب شد.

وی اضافه كرد: 500 میلیون ریال از این اعتبار از سوی استانداری خراسان شمالی و مابقی نیز از سوی شهرداری بجنورد تامین و كار نیز انجام شده است.

به گفته وی این محور نیز به دلیل موقعیت جغرافیایی از سوی مردم بخصوص ورزشكاران مورد استقبال قرار نگرفت و همچنان محور بجنورد- روستای خداقلی- بش قارداش مورد توجه آنان است.

وی دلیل تغییر جاده سلامت از روستای خداقلی به حمزانلو را جلوگیری از آنچه كه تغییر كاربری احتمالی و مزاحمت برای باغداران حاشیه طرح عنوان شده بود، اعلام كرد.

كشمیری افزود: اكنون شهرداری بجنورد نیز همانند سایر دستگاه های اجرایی از لحاظ مالی با محدودیت های زیادی مواجه است و ساخت جاده سلامت نیز در شرایط فعلی امكانپذیر نیست مگر اینكه اعتبار لازم در اختیار شهرداری قرار گیرد.

استقبال 130 هزار نفر از مردم استان خراسان شمالی از برنامه پیاده روی عمومی اردیبهشت سال جاری در بجنورد، موجب شد تا كارگروه فرهنگی و اجتماعی استان تصمیم به گذراندن مصوبه ای برای ایجاد جاده سلامت بگیرد. ك/3

2712/626
۰ نفر