۲۷ اسفند ۱۳۹۲، ۸:۱۰
کد خبر: 81092401
T T
۰ نفر
امام جمعه يزدبرترويج ونهادينه كردن امربه معروف و نهي از منكرتاكيدكرد

يزد- ايرنا- نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد بر ترويج و نهادينه كردن امر به معروف و نهي از منكر در جامعه تاكيد كرد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از دبيرخانه كانون مساجد يزد ،آيت الله محمد رضا ناصري در كارگاه آموزشي،توجيهي و مهارتي مربيان طرح چهره به چره در استان يزد، از طرح چهره به چهره به عنوان احياء كننده فريضه الهي امر به معروف و نهي از منكر در جامعه ياد كرد.

وي با بيان هر فرد در جامعه بايد نسبت به اعمال سايراعضاي جامعه احساس مسوليت نمايد افزود: تمام دستورات و آموخته هاي ما در مورد فريضه امر معروف و نهي از منكر شامل همين طرح چهره به چهره مي باشد كه مانسبت به آن غافل مانده ايم و بايد در راستاي احياي آن در جامعه تلاش نماييم.

ناصري بر لزوم توجه و برنامه ريزي جهت اجراي طرح چهره به چهره در جامعه تاكيد كرد و اظهار داشت: در زمينه اجتماعي كارهايي صورت گرفته است كه آن هم به بركت نهضت كربلا و قيام عاشورا بوده است.

وي لازمه اجراي طرح چهره به چهره و اثرگذاري آن در بين مردم را احياء مساجد دانست و تصريح كرد:احياي مساجد نيز در صورتي محقق مي شود كه ائمه جماعات ، مساجد را به پايگاه فعاليت هاي خود تبديل نمايند.

نماينده ولي فقيه در استان بر لزوم ارتباط امام جماعت با تمامي اهالي محل و برنامه ريزي تمامي فعاليت هاي مسجد توسط امام جماعت تاكيد كرد و افزود:علما و بزرگان دين ما در گذشته با استفاده از اين روش زمينه حضور حداكثري مردم را در مساجد فراهم آورده بودند.

وي اضافه كرد:رونق كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد در گرو فعال شدن روحانيون در مساجد است.

امام جمعه يزد از طرح چهره به چهره به عنوان يكي از راه هاي جذب جوانان به مساجد ياد كرد و افزود: تاثير اين طرح بر جذب جوانان در مساجد با هيچ سخنراني قابل مقايسه نيست.

وي با اشاره به توطئه هاي دشمنان و برنامه ريزي آنان جهت دور ساختن جوانان از مساجد و دين گفت: مساجد يكي از راههاي مبارزه با اين توطئه ها مي باشد كه بايد از طريق برنامه ريزي و برگزاري چنين طرح هايي جوانان را خود جذب نمايند.

ناصري بر لزوم توجه به دانشگاه هاي فرهنگيان تاكيد كرد و اظهار داشت: حوزه هاي علميه بايد وارد دانشگاه هاي فرهنگيان شوند و معلماني شايسته تربيت نمايند زيرا آينده فرزندان ما در گرو تربيت معلماني شايسته و فرهيخته مي باشد.

امام جمعه يزد خواستار ساخت مجتمع هاي آموزشي غير انتفاعي در جوار مساجد شد و افزود: در چنين مجتمع هاي مي توانيم با همكاري روحاني و هيات امناء مسجد شاهد پرورش جواناني با هويت ديني باشيم.ك/1

7546/1968