۲ فروردین ۱۳۹۳، ۱۰:۵۰
کد خبر: 81096470
T T
۰ نفر

وزیر امور خارجه آلمان به اوكراین سفر می كند

۲ فروردین ۱۳۹۳، ۱۰:۵۰
کد خبر: 81096470
وزیر امور خارجه آلمان به اوكراین سفر می كند

تهران – ایرنا- 'فرانك والتر اشتانمایر' وزیر امور خارجه آلمان امروز ( شنبه) با مقام های دولت موقت اوكراین در 'كی یف' دیدار می كند.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری فرانسه از كی یف، این دیدار یك روز پس از آن صورت می گیرد كه رهبران كشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروكسل حمایت خود را از دولت جدید اوكراین اعلام كردند.

اشتانمایر همچنین قرار است در این سفر از 'دونتسك' در شرق اوكراین دیدن كند. این منطقه كه ساكنان آن را طرفداران روسیه تشكیل می دهند، پس از الحاق شبه جزیره 'كریمه' به روسیه همچنان دستخوش ناآرامی است.

'استفان هارپر' نخست وزیر كانادا نیز قرار است با 'آرسنی یاتسنیوك' نخست وزیر موقت اوكراین دیدار كند.

دیروز (جمعه) اوكراین توافقنامه برقراری مناسبات نزدیكتر اقتصادی و دیپلماتیك را با اتحادیه اروپا امضا كرد.

این گزارش با این توضیح كه اتحادیه اروپا پس از آمریكا تحریم هایی را علیه شخصیت های روس نزدیك به 'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه وضع كرد، افزود: این تحریم ها در اراده مسكو به الحاق كریمه خللی ایجاد نكرده است.

یكشنبه گذشته، پارلمان محلی كریمه همه ‌پرسی جدایی این سرزمین از اوكراین و الحاق آن را به خاك روسیه برگزار كرد كه با رای اكثریت قاطع شركت كنندگان در همه پرسی به تصویب رسید.

دیروز نیز پوتین مصوبه پارلمان روسیه در مورد الحاق شبه جزیره كریمه به خاك این كشور را امضا كرد و به این ترتیب، این مصوبه از نظر قوانین روسیه رسمیت یافت.

اروپام** 9053**1549
۰ نفر