۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۳۷
کد خبر: 81137867
T T
۰ نفر

غرب رتبه اعتباری روسیه را تنزل داد

۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۳۷
کد خبر: 81137867
غرب رتبه اعتباری روسیه را تنزل داد

تهران– ایرنا- موسسه اعتبارسنجی آمریكایی 'استاندارد اند پورز' ( Standard & Poor's) رتبه اعتباری روسیه را تنزل داد.

به گزارش شبكه تلویزیونی فرانس 24، موسسه یاد شده دیروز(جمعه) به دنبال اعمال تحریم های غرب علیه مسكو بر سر تحولات اخیر در اوكراین و در واكنش به الحاق شبه جزیره كریمه به روسیه كه احتمال تشدید تحریم های غرب علیه این كشور را پررنگ كرده است، رتبه اعتباری روسیه را از تریپل بی (BBB) به منفی 'تریپل بی ' (BBB-) تنزل داد.

براساس این گزارش، غرب در واكنش به رویكرد مسكو به وقایع اوكراین، هشدار داده است كه نقش آفرینی روسیه در تحولات اوكراین برای مسكو هزینه بر خواهد بود.

'كارل لوین' رییس كمیته خدمات نظامی سنای آمریكا درباره تحریم های غرب علیه روسیه گفت: تحریم ها می توانند تاثیرگذار باشند، تحریم ها به معنی تشدید تدابیر تنبیهی است.

لوین به صراحت به خبرنگاران گفت: میلیاردها دلار از دارایی های روسیه در بانك های آمریكا قرار دارند و ما به دنبال آن هستیم.

فرانس 24 به نقل از كارشناسان اقتصادی افزود: تنزل رتبه اعتباری روسیه چشم انداز منفی را برای مسكو به دنبال خواهد داشت و این امر همچنین موجب نگرانی شدید لندن به عنوان یكی از طرف های تجاری قدرتمند مسكو شده است.

این شبكه تلویزیونی ادامه داد: انتظار می رود اتحادیه اروپا و آمریكا فهرست جدید افرادی را كه قرار است در روسیه بر سر وقایع اوكراین مورد تحریم قرار گیرند، تا روز دوشنبه اعلام كنند.

اردوگاه غرب و در راس آن كاخ سفید از وقایع اوكراین و حضور ده ها هزار نظامی روسیه در مرزهای شرقی با این كشور ابراز نگرانی كرده است.

در همین حال، روسیه در پاسخ به ازسرگیری حملات واحدهای امنیتی و ارتش اوكراین به مناطق شرق و جنوب این كشور كه جمعیت آن عمدتا روس تبار هستند، رزمایش گسترده ای را روز پنجشنبه در استان های مجاور اوكراین آغاز كرد.

حدود 15 میلیون نفر از ساكنان مناطق جنوب و شرق اوكراین را روس زبانان با اكثریت روس تبار تشكیل می دهند و دولت اوكراین از 15 آوریل سرگرم اجرای عملیات نظامی در این مناطق است، امری كه بر تنش میان مسكو و كی یف افزوده است.

'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه روز پنجشنبه توسل كی یف به واحدهای نظامی علیه ساكنان غیرنظامی مناطق شرق و جنوب اوكراین را جنایت علیه مردم خواند.

بحران سیاسی اوكراین ماه نوامبر با تظاهرات خیابانی معترضان هوادار نزدیكی رابطه با اروپا آغاز شد.

این بحران سرانجام در فوریه 2014 منجر به بركناری ویكتور یانوكوویچ رییس جمهوری سابق اوكراین و حاكمیت یك دولت موقت شد، اما مسكو وقایع اوكراین را حاصل سازماندهی آمریكا و اروپا می داند و دولت كنونی در 'كی یف' را به رسمیت نمی شناسد.

ناآرامی در شبه جزیره كریمه و در نهایت الحاق آن به روسیه كه متعاقب حاكمیت دولت جدید در اوكراین اتفاق افتاد، خشم غرب از جمله واشنگتن را برانگیخت و مسكو را با تحریم هایی از سوی اردوگاه غرب مواجه ساخت.

به دنبال برگزاری همه پرسی از مردم كریمه در16مارس 2014 (25 اسفند 1392)، 81 درصد واجدان شرایط در این انتخابات شركت كرده و 96.77٪ به جدایی این شبه جزیره از اوكراین و الحاق آن به روسیه رأی مثبت دادند.

مترجمام **1302** 1337