۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۴۷
کد خبر: 81137891
T T
۰ نفر
دادستان زاهدان: دستگاه قضایی با مجرمان قاطعانه برخورد می كند

زاهدان - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان گفت: دستگاه عدل قضایی در اجرای عدالت و برخورد با مجرمان، قاطع است.

'محمد مرزیه' روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به اجرای حكم اعدام سه نفر از عوامل شهادت دادستان فقید زابل، افزود: شهید موسی نوری با رشادت مثال زدنی درایفای حقوق مردم و حراست از امنیت منطقه با علم به تبعات درگیری با اشرار، در شرایطی كه مردم از اشرار به تنگ آمده بودند، به پیگیری این موارد اقدام كرد و در همین راه به شهادت رسید.

وی اظهار داشت: یكی از معدومان به نام 'امید پیری' از قاچاقچیان با سابقه و شرور منطقه بود كه به طور موثری در ورود مواد افیونی از نوع كریستال در كشور نقش داشت و از عوامل بزرگ توزیع این مواد در كشور محسوب می شد.

دادستان زاهدان گفت: تشدید فضای ناامنی و آلوده سازی جوانان منطقه به دام شوم اعتیاد و فریاد دادخواهی مردم مظلوم و ستم دیده، شهید نوری را بر آن داشت تا در حد وسع خودش به مقابله با این شرارت ها اقدام كند.

مرزیه بیان كرد: پس از پیگیریها و برخوردهای قاطع دادستان فقید زابل با اشرار از خدا بی خبر و احساس خطر شدید آنان از ناحیه دستگاه قضایی طرح ترور شهید نوری با هدف ایجاد وقفه در كار دستگاه قضایی در تعقیب و برخورد با مجرمان در دستور كار مزدوران داخلی و اشرار منطقه قرار گرفت كه در نهایت منجر به شهادت این عزیز شد.

وی با قدردانی از نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی بویژه قرارگاه منطقه ای قدس سپاه در جریان شناسایی، تعقیب و دستگیری عوامل ترور دادستان فقید زابل تاكید كرد: اشرار و معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی بدانند با شهادت فرزندان انقلاب راه مبارزه با شرارت و تلاش برای برقراری امنیت پایدار بسته نخواهد شد و این مساله تنها عزم ما را در برخورد با اشرار مصمم تر از قبل خواهد كرد.

دادستان زاهدان با بیان اینكه پرونده باندهای سرقت مسلحانه در منطقه سیستان كماكان با قوت در حال پیگیری است، افزود: دستگاه قضایی در رسیدگی و برخورد با سارقان مسلح و افراد مخل آسایش مردم هیچ نوع مسامحه ای نخواهد داشت و به طور قاطع در زمینه ایجاد امنیت پایدار در منطقه تلاش می كند.

وی افزود: سارقان مسلح و باندهای مافیایی موادمخدر و سایر مخلان نظم عمومی و امنیت جامعه بدانند در صورتی كه دست از راه اشتباه خود برندارند بزودی در پنجه عدالت دستگاه قضایی گرفتار می شوند و بسزای اعمال خود خواهند رسید.

به گزارش ایرنا، سه عامل اصلی ترور شهید موسی نوری قلعه نو دادستان و مهدی مرئی راننده دادستانی زابل به نام های 'امید پیری، علیرضا دهمرده و ایمان گلوی' صبح امروز (شنبه) در ملا عام در زابل به دار مجازات آویخته شدند. ك/3

653/2729/ 330
۰ نفر