۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۹:۵۱
کد خبر: 81140494
T T
۰ نفر

همایش كشوری آموزش علوم پزشكی در یزد برگزار می شود

۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۹:۵۱
کد خبر: 81140494
همایش كشوری آموزش علوم پزشكی در یزد برگزار می شود

یزد- ایرنا- پانزدهمین همایش كشوری آموزش علوم پزشكی 10 اردیبهشت ماه در یزد برگزار می شود.

به گزارش ایرنا ، دبیر علمی همایش یاد شده روز یكشنبه در جمع خبرنگاران استان افزود: این همایش در روز های 10 و 11اردیبهشت ماه با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی در استان برگزار می شود.

محمود نوری شادكام اظهار داشت : در این همایش بیش از یكهزار و 740 نفر از اساتید صاحب نظر، روساو معاونان دانشگاههای علوم پزشكی كشور شركت می كنند.

وی با بیان اینكه یكهزار 299 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود افزود: در نهایت پس از داوری 755 مقاله پذیرفته شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد تصریح كرد: از این تعداد 144مقاله بصورت سخنرانی كوتاه، 208 مقاله هم بصورت پوستر كاغذی و 403 مورد هم به عنوان پوستر الكترونیكی پذیرفته شد.

وی با بیان اینكه مقالات پذیرفته شده به صورت كتابچه خلاصه مقالات به چاپ رسیده است افزود:همایش مذكور بزرگترین همایش آموزشی كشور است و می تواند منجر به برداشتن گامهای بلند و موثر در ارتقاء كیفیت آموزش علوم پزشكی و ارتقاء سلامت جامعه در دستیابی به شعار این همایش 'توسعه پایدار 'شود.

نوری شادكام برگزاری 15 كارگاه علمی ، پنج كارگاه ویژه دانشجویان از جمله برنامه های جنبی این همایش بیان كرد.

وی با اشاره به اینكه برگزاری همزمان همایش دانشجویی از ویژگیهای همایش مذكور است گفت: از 336 مقاله ارسالی به این بخش تعداد 20 مقاله بصورت سخنرانی ، 79 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.

دبیر اجرایی همایش یاد شده هم در این نشست با بیان اینكه این همایش سالی یكبار برگزار می شود گفت: نخستین همایش در سال 73 در دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشت درمانی ایران برگزار شد.

محمد حسن شیخها با بیان اینكه استان یزد در سال 86 هم میزبان برگزاری همایش مذكور بود اظهار داشت: این برای دومین سال است كه توسط دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد برگزار می شود این نشان از توانمندی و ظرفیت استان است .

وی شعار این همایش را آموزش علوم پزشكی و توسعه پایدار بیان كرد و افزود: برای اینكه این شعار محقق شود باید آموزش خوب داشته باشیم و دانشجویانی تربیت كنیم كه آینده كشور را تضمین كنند.

سرپرست پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد افزود: برگزاری این همایش آثار و بركات بسیاری را به جهت توسعه پایدار آموزش علوم پزشكی در پی خواهد شد.

شیخها در ادامه گفت:برنامه های متنوع و گسترده ای برای شركت كنندگان در این همایش در نظرگرفته شده است.ك/2

7546/1968