۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۵۱
کد خبر: 81148930
T T
۰ نفر

موزه فرهنگ و آموزش قزوين افتتاح مي شود

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۵۱
کد خبر: 81148930
موزه فرهنگ و آموزش قزوين افتتاح مي شود

قزوين - ايرنا - مديركل آموزش و پرورش استان قزوين گفت: همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم موزه فرهنگ و آموزش استان در روز هجدهم ارديبهشت ماه سال جاري افتتاح خواهد شد.

'سالار قاسمي' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: موزه فرهنگ و آموزش يادگاري از اسناد و اشياي صد ساله آموزش و پرورش قزوين است كه روز پنجشنبه هجدهم ارديبهشت ماه در مدرسه ديانت در خيايان شهيد انصاري مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

وي اضافه كرد: اسناد و اشياي اين موزه با پيگيري هاي ابراهيم صفاري از معلمان پيشكسوت استان از مدارس و مناطق مختلف استان در حال جمع آوري است.

قاسمي ادامه داد: هم اكنون فضاهاي اين موزه مانند اتاق ها و حياط مدرسه آماده شده و هماهنگي ها براي انتقال اسناد و اشيا به اين موزه در حال انجام است.

به گفته وي با توجه به فرهنگ و پيشينه غني استان قزوين، افتتاح اين موزه ضمن جذابيت هاي آن گام ارزشمندي براي شناساندن آموزش و پرورش استان به شهروندان و گردشگران است تا با تاريخچه اين نهاد مهم تربيتي در استان آشنا شوند.

قاسمي، با اشاره به ساير برنامه هاي هفته معلم افزود: ديدار معلمان نمونه استان با مقام معظم رهبري، ديدار اعضاي ستاد بزرگداشت مقام معلم با نماينده ولي فقيه در استان، مسابقات فرهنگي ورزشي و همايش تجليل از معلمان ايثارگر از جمله برنامه هاي هفته معلم در استان قزوين است.

مديركل آموزش و پرورش استان قزوين تجليل از فرهنگيان بازنشسته متولد سال هاي 27-1326 و تجليل از معلمان نمونه كشوري و استاني و پياده روي خانواده فرهنگيان را نيز از ديگر برنامه هاي هفته معلم عنوان كرد.

12 ارديبهشت ماه سالروز شهادت استاد شهيد مرتضي مطهري به عنوان روز معلم نام گذاري شده است.

7388/616