۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۸:۰۶
کد خبر: 81152376
T T
۰ نفر
شاگردان زنده یاد محمد بهمن بیگی در كهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند

یاسوج - ایرنا - معلمان پیشكسوت و شاگردان زنده یاد محمد بهمن بیگی بنیانگذار آموزش عشایری در ایران به مناسبت هفته معلم و گرامیداشت مقام استاد از سوی دانشگاه پیام كهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین تجلیل از هفت معلم پیشكسوت كهگیلویه و بویراحمد روز شنبه با حضور عسگر جلالیان عضو هیات رییسه و مشاور عالی ریاست دانشگاه پیام نور كشور، استادان دانشگاه و دانشجویان در سالن اجتماعات الغدیر دانشگاه پیام نور یاسوج برگزار شد.

رییس دانشگاه پیام ‌نور كهگیلویه و بویراحمد در این آیین یكی از اهداف این دانشگاه را تكریم پیشكسوتان فرهنگی استان اعلام كرد و گفت: باید از تجربه ها این فرهیختگان برای پیشرفت استان در حوزه های آموزشی و فرهنگی استفاده كرد.

عنایت الله نجیب زاده توسعه علمی و فرهنگی كهگیلویه و بویراحمد را مدیون تلاش های صادقانه معلمان و استادان این استان دانست و افزود: الگو گرفتن از معلمان و شاگردان زنده یاد محمد بهمن بیگی راه و رسم درست زندگی كردن را به افراد خواهد آموخت.

در این آیین نورالله سلامی از معلمان پیشكسوت كهگیلویه و بویراحمد و از شاگردان زنده یاد محمد بهمن بیگی دوران و سرگذشت دانش آموزی و معلم شدن خود و هم شاگردی هایش را به زبان شعر بیان كرد كه موجب شوق و ذوق شركت كنندگان در این آیین شد.

شمشیر مسعودی از دیگر شاگردان قدیمی زنده یاد محمد بهمن بیگی نیز در این آیین توجه به بحث اشتغال افراد تحصیل كرده را ضروری خواند و گفت:بسیاری از نوجوانان و جوانان با مشاهده جوانان تحصیل كرده و بیكار، آنها را الگوی خود قرار داده و از ادامه تحصیل منصرف می شوند.

وی به بیان خاطراتی از دوران تحصیل خود پرداخت و افزود: دلیل موفقیت زنده یاد محمد بهمن بیگی در امر آموزش و پرورش بكارگیری افراد پس از پایان تحصیلات در آن دوران بود.

گردآفرین بویراحمدی از دیگر شاگردان زنده یاد بهمن بیگی در كهگیلویه وبویراحمد نیز در این آیین گفت: در گذشته بسیاری از افراد با خریدن زمین از حرفه معلمی دوری می كردند و به كشاورزی می پرداختند.

وی بیان كرد:بسیاری از دانش آموزان آن دوران در جایگاه های مهم مدیریتی به كار گرفته شده اند كه این امر معلمان پیشكسوت را خوشحال می كند.

در پایان این آیین از این معلمان پیشكسوت و استادان دانشگاه پیام نور كهگیلویه و بویراحمد با اهدای لوح و جوایزی تجلیل شد.

671/7533