۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۲۳
کد خبر: 81158177
T T
۰ نفر

میزبانی سبز برزیل در جام جهانی 2014

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۲۳
کد خبر: 81158177
میزبانی سبز برزیل در جام جهانی 2014

تهران - ایرنا - پس از انتخاب كشور برزیل به‌ عنوان میزبان جام ‌جهانی 2014 ، این كشور از برنامه های‌خود برای استفاده از انرژی ‌های پاك در استادیوم های محل برگزاری مسابقات پرده برداشت.

به گزارش ایرنا از پایگاه cleantechnica.com ، این كشور برخی از ورزشگاه‌ های خود را با تجهیز به پنل ‌های خورشیدی ، از امكان تامین انرژی پاك بهره‌ مند ساخته است.

در عین حال هر 12 استادیوم مورد استفاده در این بازی‌ ها باید حداقل فاكتورهای مربوط به آلودگی محیط را كسب می‌كردند ، حال آنكه علاوه بر به ‌دست آوردن چنین ویژگی‌ هایی، 10 ورزشگاه از استادیوم ‌های مورد استفاده در بازی‌ های جام‌ جهانی 2014 برزیل موفق به كسب جوایزی از كمیسیون سازه ‌های سبز آمریكا شده ‌اند كه به بررسی طراحی انرژی و تاثیرات محیطی سازه ‌ها می‌ پردازد.

یكی از استادیوم‌ ها، Mane Garrincha ‌است كه در پایتخت این كشور یعنی برازیلیا واقع شده ، جایزه‌ پلاتینیوم این كمیسیون را از آن خود كرده و به این ترتیب نخستین استادیومی در جهان است كه این نشان را دریافت كرده است .

سقف ورزشگاه Mane Garrincha به لایه ‌ای از پنل‌های باتری خورشیدی مجهز شده است كه قادر به تولید 2.5 مگاوات انرژی الكتریكی است.

انتظار می‌ رود در بسیاری از اوقات انرژی تامین شده توسط این باتری‌ های خورشیدی علاوه بر تامین میزان مورد نیاز برای راه ‌اندازی زیرساخت‌ های ورزشگاه، به شبكه‌ برق شهری متصل شده و در اختیار سایرین قرار گیرد.

باتری‌ های خورشیدی تعبیه شده در سقف این ورزشگاه قادرند تا دو برابر انرژی مورد نیاز برای ورزشگاه را در حالت پیك مصرف تولید كند.

براساس پیش‌بینی ‌های انجام شده، این سیستم سالانه 3.78 میلیون دلار را برای ورزشگاه صرفه‌ جویی خواهد كرد.

استادیوم Maracana در ریودوژانیرو نیز از مجموعه‌ پنل ‌های خورشیدی در سقف بهره خواهد برد كه انرژی حاصل از آن برابر 3.3 مگاوات است.

استادیوم Governador Magalhaes Pinto در Belo كه ورزشگاه تیم مینیرو است نیز مجهز به باتری ‌های خورشیدی بوده و قادر است تا 1.5 مگاوات انرژی تولید كند.

استادیوم Pernambuco در Recife از انرژی خورشیدی برای سیستم حرارتی رخت‌ كن ‌ها، سرویس‌ های بهداشتی و آشپزخانه‌ ها استفاده خواهد كرد.

براساس گفته ‌های كلادیو لانگون ، یكی از مسوولان برگزاری مسابقات، این رقابت‌ها از نظر پایداری و استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر به‌ عنوان بهترین دوره انتخاب خواهد شد.

علمی(2)**1746**1599
۰ نفر