۱۰ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8116367
T T
۰ نفر

اثرات بحران مالی در زندگی روزمره مردم آلمان -

۱۰ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8116367
اثرات بحران مالی در زندگی روزمره مردم آلمان - آلمانها پیاده روی و دوچرخه سواری را جانشین خودروسواری می کنند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/10 اجتماعی.بحران مالی.حمل و نقل عمومی تهران - آلمانها، بر اساس نتایج یک نظرسنجی، برای صرفه جویی مالی، به دوچرخه سواری و یا پیاده روی روی آورده اند و تنها یک پنجم آنها تمایل به خرید خودرو دارند.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، رادیو صدای آلمان روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: یک موسسه تحقیق بازار در آلمان، در ماههای اکتبر و نوامبر 2008 )همزمان با اوج گرفتن بحران مالی اخیر) از حدود یکهزار نفر شهروند این کشور در مورد نوع وسیله نقلیه ای که به کار می برند، سوال کرد.
نتیجه این نظرسنجی ، نشان می دهد 36 درصد پرسش شوندگان ، امسال بیش از پارسال (2007) دوچرخه سوار شده اند و تنها 21 درصد کمتر از دوچرخه استفاده کرده اند.
35 درصد این افراد برای رسیدن به مقصد خود، بیش از سال 2007 پیاده روی کرده اند. در مقابل، از میزان پیاده روی 13 درصد پرسش شوندگان کاسته شده است.
این در حالی است که 23 درصد افرادی که نظرشان پرسیده شده، کمتر از قبل از خودروی شخصی استفاده می کنند و 20 درصد آنان بیش از سال پیش با خودرو سفر کرده اند. نظرسنجی یادشده نشان می دهد که از هر پنج نفر، چهار نفر از افزایش بهای سوخت در آینده نگرانند و فقط یکی علاقه به خرید خودرو دارد بر اساس این نظرسنجی، تمایل به سفرهای هوایی نیز کاهش یافته است. تنها 9 درصد از پرسش شوندگان بیش از گذشته با هواپیما سفر می کنند. در مقابل 40 درصد کمتر از گذشته هواپیما سوار می شوند.
کنراد وسنر مدیر موسسه ای که آمار این نظرسنجی را منتشر کرده، بر این باور است که رفتار شهروندان آلمانی در کاربرد انواع وسائل نقلیه، در حال تغییر است .
صویر1479**1880** شماره 085 ساعت 15:29 تمام
۰ نفر