۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۲۰
کد خبر: 81170325
T T
۰ نفر
جنگ سایبری آمریكا و چین؛ پكن اقدام واشنگتن را ریاكارانه خواند

تهران - ایرنا - وزارت دفاع چین روز سه شنبه تصمیم آمریكا برای پیگرد پنج افسر ارتش چین به اتهام جاسوسی اقتصادی و سرقت اطلاعات از شش شركت آمریكایی را ناشی از «ریاكاری و معیارهای دوگانه» واشنگتن خواند و این اقدام را محكوم كرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پكن، وزارت دفاع چین در بیانیه ای اعلام كرد: ریاكاری و معیارهای دوگانه آمریكا در زمینه مساله امنیت سایبری با درنظرگرفتن ماجراهایی چون «ویكی لیكس» و «اسنودن» برای همگان مشخص است.

در این بیانیه آمده است: موضوع به اصطلاح «شبكه جاسوسی تجارتی» یك دروغ محض آمریكا و اقدامی است كه برای گمراه كردن افكارعمومی و با انگیزه هایی پنهانی صورت می گیرد.

بر اساس این گزارش، وزیر دادگستری آمریكا روز گذشته - دوشنبه - از تصمیم دولت آمریكا برای پیگرد چند نظامی چینی خبر داد و اعلام كرد: پنج افسر ارتش چین به جاسوسی اینترنتی برای جمع آوری اطلاعات از شش شركت آمریكایی اقدام كرده اند.

در بیانیه وزارت دفاع چین آمده است: این وزارتخانه همه این ادعاها را رد می كند و تاكید دارد كه پكن از مدافعان سرسخت امنیت سایبری است.

وزارت دفاع چین در بیانیه خود نوشت: دولت و ارتش چین هرگز اقدام به سرقت اسرار تجاری از طریق جاسوسی سایبری نكرده و در چنین فعالیت هایی شركت نداشته است.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه چین نیز روز سه شنبه دراعتراض به اقدام واشنگتن، سفیر آمریكا در پكن را احضار كرد.

آساق 1450**1545
۰ نفر