۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۶:۱۱
کد خبر: 81172434
T T
۰ نفر
طلاق از ميان 10 آيتم اول خواسته‌هاي حقوقي استان يزد خارج شد

يزد - ايرنا - رييس كل دادگستري استان يزد گفت : با تلاش مسئولان استان و تشكيل كارگروه ' تحكيم بنيان خانواده '، آسيب اجتماعي طلاق از 10 آيتم اول خواسته‌هاي حقوقي خارج شد .

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ايرنا ، 'غلامحسين حيدري' پيش از ظهر امروز در نشست هم انديشي با اصحاب رسانه استان يزد به منظور بررسي نقش رسانه در پيشگيري از وقوع جرائم و آسيب هاي اجتماعي بر نقش بسيار مؤثر اصحاب رسانه در پيشگيري از جرم تأكيد كرد .

وي يكي از وظايف خطير دستگاه قضا در كشور را پيشگيري از جرم دانست و افزود: در همين راستا معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم تشكيل شد .

رييس كل دادگستري استان يزد ادامه داد : بعد از تشكيل اين معاونت ، جرائم مهم هر استان شناسايي شد كه در استان يزد هم پنج جرم به عنوان جرائم مهم از جمله سرقت، برخورد با اتباع بيگانه و بكارگيري آنها در سطح استان، آسيب اجتماعي طلاق و بحث مواد مخدر در اين كميته مطرح شد .

حيدري با اشاره به اينكه قرار شد ريشه هاي هر بخش بررسي شده و براي پيشگيري برنامه ريزي شود ، افزود : در برخورد با ناهنجاري طلاق تصميماتي گرفته شد تا اين آسيب به صورت جدي در استان دارالعباده يزد كاهش يابد كه الحمدلله موفق بوديم .

رئيس كل دادگستري استان يزد خاطرنشان كرد: با همكاري اداره كل بهزيستي، كارگروهي مركب از مشاور ديني، مذهبي و روحاني، مشاور اجتماعي، خانواده و مشاور روحي رواني با عنوان 'تحكيم بنيان خانواده ' تشكيل شد .

حيدري خاطرنشان كرد: مقرر شد تمامي پرونده‌هاي درخواست طلاق به اين كارگروه ارجاع شود كه در اوايل شروع اين طرح، طلاق آيتم اول در ميان 10 آيتم بود ولي در حال حاضر در استان، جزو 10 آيتم اول خواسته‌هاي حقوقي ما نيست .

وي درباره آمار اين بخش در سال گذشته نيز گفت: در سال 1392 مجموعا 3 هزار و 169 پرونده طلاق مطرح شده كه همه اين پرونده‌ها بعد از ارجاع به كارگروه‌ها براي ايجاد صلح و آشتي و سازش بين زوجين ، متاسفانه يك هزار و 26 پرونده به سازش نرسيد و منجر به صدور طلاق شد .

رئيس كل دادگستري استان يزد ادامه داد : 884 پرونده هم منجر به سازش شد ؛البته 99درصد اين صلح و سازش ها با بررسي هاي ما پايدار بوده و تنها يك درصد ناپايدار بوده است و دوباره به دستگاه قضا برگشته است.

اين مقام مسئول اضافه كرد : خوشبختانه اين طرح مورد استقبال قرار گرفته به گونه كه در ديگر استان ها زيرساخت شده و رسانه ها مي توانند نتايج آن را منتشر كنند و كمك‌هاي بسيار شاياني در امر كاهش چالش و ناهنجاري در سطح استان داشته باشند .

** تشكيل كارگروه صلح و سازش در قصاص در استان

حيدري در ادامه به برنامه هاي اين اداره كل در استان اشاره و همكاري با معاونت فاواي شهرداري يزد براي تهيه نقشه جرم خيزي استان، نشست‌هاي دانشگاهي در راستاي جلوگيري از جرم و كلاس‌هاي آموزشي و پيشگيري در دادگستري خبر داد .

رئيس كل دادگستري استان يزد در ادامه با اشاره به برنامه وقوع شش فقره قتل عمدي در استان از ابتداي سال تاكنون از تشكيل كارگروه صلح و سازش براي جلوگيري از قصاص در موارد خاص خبر داد و اظهار كرد : البته اين امر ربطي به قتل از سوي اراذل و اوباش در جامعه ندارد و افرادي كه سابقه ندارند، بهتر است پرونده آنها در اين كارگروه بررسي و در صورت امكان سازش شود .

وي درباره لزوم كاهش پرونده هاي ورودي به دادگستري و دستگاه قضايي استان نيز گفت : 70 تا 80 درصد پرونده‌هاي ارجاع شده به دستگاه قضا پرونده‌هاي حائز اهميتي نبوده و در حال پيگيري هستيم كه قضاياي غير مهم به شوراي حل اختلاف ارجاع شود.

حيدري در پايان با تشكر از رسانه ها استان تصريح كرد : خوشبختانه استان يزد در ميان استان هاي كشور كمترين چالش و كمترين تنش را با اصحاب رسانه داشته و اين امر جاي خرسندي دارد .ك/2

1968 / 1539
۰ نفر