۱۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۰۲
کد خبر: 81183557
T T
۰ نفر

صلح دو طایفه در زاهدان حیات بخش یك زندگی شد

۱۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۰۲
کد خبر: 81183557
صلح دو طایفه در زاهدان حیات بخش یك زندگی شد

زاهدان- ایرنا- رییس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: صلح دو طایفه در زاهدان با تلاش اعضا شورای حل اختلاف و بزرگان و ریش سفیدان طوایف یك نفر محكوم به قصاص نفس را از چوبه دار نجات داد.

به گزارش دریافتی روز شنبه ایرنا از دادگستری سیستان و بلوچستان، 'محمد رضا طاهری' افزود: حدود 10 سال پیش فردی به نام 'ن.س' یك نفر به نام احمد گرگیچ را با ضربه چاقو به قتل رساند كه پرونده این حادثه در دادگاه كیفری استان سیستان و بلوچستان مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی ادامه داد: قاتل به موجب حكم مرجع قضایی به قصاص نفس توسط اولیای دم مقتول محكوم و دادنامه صادره توسط دیوان عالی كشور تایید شد.

رییس شوراهای حل اختلاف استان اظهار داشت: پس از طی تشریفات استیذان دستور اجرای حكم توسط اجرای احكام دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان صادر شد.

طاهری گفت: با تلاش مستمر اعضای شورای حل اختلاف شماره 21، بزرگان و ریش سفیدان و سران طوایف با موافقت دادستان عمومی و انقلاب اجرای حكم به تعویق افتاد و سرانجام در نشست صلح و سازش دو طایفه یادشده چند ساعت قبل از اجرای حكم اعدام، رضایت اولیای دم جلب شد و خانواده مقتول از حكم قصاص گذشت كردند.

معاون قضایی رییس كل دادگستری سیستان و بلوچستان در زمینه مجازات تعزیری متهم نیز گفت: این موضوع در دادگاه كیفری استان در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار می گیرد و منجر به صدور رای می شود.

بر اساس این گزارش، در نشست صلح و سازش این دو طایفه علاوه بر معاون قضایی رییس كل دادگستری و رییس شوراهای حل اختلاف استان، علما، بزرگان، ریش سفیدان، معتمدان و اعضای شورای حل اختلاف شماره 21، مدیركل نظارت، بازرسی و ارزشیابی شوراهای حل اختلاف كشور و هیات همراه وی نیز حضور داشتند و از نزدیك با فرایند صلح و سازش در این استان آشنا شدند. ك/1

7312 / 653