۱۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۲۸
کد خبر: 81184921
T T
۰ نفر

مشهد - ايرنا - نخستين جشنواره بازي و ورزش ويژه كودكان پنج تا هشت سال روز يكشنبه در مشهد برگزار شد.

به گزارش ايرنا، عضو كميته اجرايي اين همايش در اين زمينه به خبرنگار ايرنا گفت : در اين جشنواره بيش از يك هزار و 200 نفر از كودكان به همراه خانواده هايشان در اين جشنواره شركت دارند.

امين غلامي افزود : اين اقدام در راستاي توسعه امر سلامت، ورزش و بازي كودكان برپا شد و در آن از ابزارهاي متناسب رشد حركتي كودكان كه در پژوهشكده علوم رفتاري در ورزش ساخته شده، استفاده شده است.

وي اعلام كرد: تقويت الگوهاي مهارتي حركتي بنيادي و پايه كودكان چون مهارت هاي جابجايي مانند دويدن ،پريدن ،مهارت هاي دستكاري چون شوت كردن و پرتاب و دريافت توپ و مهارت استواري و تعادلي از جمله مباحث مورد توجه و تاكيد جشنواره است.

وي افزود : كودكان مي توانند اين مهارت هاي حركتي پايه را به شكل انفرادي يا تركيبي در قالب بازي و مسابقه در 11 ايستگاه تدارك شده با بازي هاي مختلف در اين برنامه تجربه كنند.

وي ادامه داد : تلاش ما در تركيب اين ابزارها بر روي اين مهارت هاي بنيادي بدين جهت بود كه نظم منطقي و پشتوانه اي علمي داشته باشد و اين ابزارهاي مكانيكي جايگزين ابزارهاي ويدئويي و تصويري چون پلي استيشن و بازي هاي رايانه اي شود كه امروزه تحرك و پويايي را از كودكان و نوجوانان ما گرفته است.

وي هدف ديگر از برگزاري اين جشنواره علاوه بر ايجاد شادي و نشاط در بين كودكان ، فراهم كردن زمينه هاي آشنايي خانواده ها با اين ابزارها كه بسيار ساده است و امكان ساخت آن در خانه ها وجود دارد مي باشد.

2713/659