۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۴۹
کد خبر: 81191224
T T
۰ نفر

كرمان پیشتاز مبارزه با مواد مخدر

۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۴۹
کد خبر: 81191224
كرمان پیشتاز مبارزه با مواد مخدر

كرمان - ایرنا - فرماندار كرمان گفت: كشفیات موادمخدر استان كرمان از ابتدای امسال تاكنون 16 تن بوده كه این رقم یك ششم از كل كشفیات كشور را شامل می شود.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی فرمانداری كرمان، محمدعلی توحیدی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان كرمان افزود: كشف و ضبط این میزان مواد مخدر نتیجه لطف خداوند و تلاش نیروهای دست اندركار است.

رییس شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان كرمان عنوان كرد: استكبار تمام هم و غمش ضربه به نظام است و راه های مختلفی از جمله برخورد نظامی، كودتا، فرقه تراشی و غیره را آزموده كه مواد مخدر هم یكی از توطئه های دشمن و تهدیدات نظام است.

توحیدی ادامه داد: باید علاوه بر مقابله با عرضه مواد مخدر نسبت به آگاه سازی بیشتر جامعه، درمان افراد مبتلا و كمك به بازگشت بهبودیافتگان به زندگی اهتمام بیشتری داشت و این كاری است كه از عهده یك دستگاه بر نمی آید و همه ارگان ها و دستگاه ها باید بسیج شوند.

فرماندار كرمان همچنین با اشاره به افزایش مصرف موادمخدر صنعتی افزود: فراموش نكنیم مواد مخدر صنعتی خانمان برانداز است و بسیاری از اتفاقات امنیتی ارتباط مستقیم با آثار مخرب مواد صنعتی دارد.

رییس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز آمار كشفیات سال 92 را حدود 98 تن اعلام كرد.

احمد هاشمی گفت: كشفیات استان در سال 92 نسبت به سال 91 رشد زیادی داشته است و سال 91 میزان كشفیات 56 تن بود.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان نیز به تشریح وضعیت فعلی مبارزه با مواد مخدر در كشور و استان پرداخت و گفت: ایران هشت هزار و 855 كیلومتر مرز و با 15 كشور دنیا مرز مشترك دارد و یكی از مسیرهای اصلی ترانزیت مواد مخدر به شمار می رود كه با وجود تلاش و تجهیزات زیاد باز هم شاهد توزیع مواد مخدر در كشور هستیم.

سرهنگ محمدرضا پرواز افزود: تولید كشور افغانستان در سال گذشته پنج هزار و 500 تن مواد مخدر بوده و كل كشفیات كشور ما 540 تن بوده كه حدود 10 درصد از كل مواد مخدر تولیدی در افغانستان می باشد.

وی كشفیات استان كرمان در سال جاری را بیش از 16 تن اعلام كرد و گفت: از ابتدای امسال 117 منزل خرده فروش مورد تفتیش و بازرسی قرار گرفته و 88 نفر از فروشندگان دستگیر شده اند.

وی عنوان كرد: متاسفانه مصرف مواد صنعتی به دلیل ارزانتر و سهل الوصول تر بودن رشد بیشتری داشته، ضمن اینكه كشف آنها نیز مشكل تر است.ك/1

8154/2624