مهارت‌هاي دانشجويان با شركت در دوره‌هاي فني و حرفه‌اي ارتقا مي‌يابد

زاهدان- ايرنا- بر اساس تفاهم نامه امضا شده بين دانشگاه سيستان و بلوچستان و اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان از اين پس دانشجويان با شركت در كارگاه هاي آموزش فني و حرفه اي توان علمي و مهارتي خود را به منظور ورود به بازار كار ارتقا مي بخشند.

به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان سيستان و بلوچستان، اين تفاهمنامه در نشست مشترك مدير كل آموزش فني و حرفه‌اي و معاون فرهنگي دانشگاه سيستان و بلوچستان به امضا رسيد.

در اين نشست بر همكاري بين بخشي به منظور افزايش و مهارت آموزي دانشجويان در كارگاه هاي فني و حرفه اي تاكيد شد.

مدير كل فني و حرفه اي سيستان و بلوچستان در اين نشست گفت: به منظور آماده سازي و تسهيل در ورود جوانان به بازار كار و تصدي مشاغل و كارآفريني ضروري است دانشجويان از بدو ورود به دانشگاه بر اساس رشته هاي تحصيلي، دوره هاي مهارتي را در مراكز آموزش فني و حرفه‌اي و يا كارگاه‌هاي جوار دانشگاهي فراگيرند.

محمد جهانتيغي با اشاره به آمار بالاي بيكاري در بين دانش آموختگان دانشگاهي و نداشتن مهارت‌هاي كافي افزود: برون رفت از وضعيت موجود در جامعه و اشتغال طيف وسيع بيكاران دانش آموخته نيازمند تعامل بخش هاي آموزشي و دستگاه هاي اجرايي و صنعت است.

وي اظهار داشت: اداره كل آموزش فني و حرفه اي آمادگي دارد تا دوره هاي آموزش مهارتي را متناسب با نياز و رشته‌هاي تحصيلي دانشگاه براي دانشجويان از طريق مراكز آموزش فني و حرفه اي دولتي و بخش خصوصي در بخش هاي صنعت، خدمات و كشاورزي برگزار كند.

مدير كل فني و حرفه اي استان گفت: پذيرش دانشجويان براي گذراندن طرح كارورزي در كارگاه هاي آموزش فني و حرفه اي بر اساس رشته تحصيلي در صورت اعلام رشته هاي مورد نياز با حضور كارشناسان و مربيان اين اداره كل در كمترين زمان ممكن آغاز خواهد شد.

معاون فرهنگي دانشگاه سيستان و بلوچستان نيز در اين نشست با تأكيد بر توسعه و ايجاد فرهنگ مهارت آموزي در بين دانشجويان گفت: لازمه اجراي با كيفيت آموزش هاي مهارتي نيازسنجي دوره هاي آموزشي براي دانشجويان از طريق انجمن ها و تشكل‌هاي دانشجويي و اجباري كردن شركت در دوره هاي مهارتي است.

دكتر محمد رضا كيخا افزود: به منظور اجرايي شدن تفاهم نامه منعقده و دستيابي به اهداف تعيين شده در زمينه توانمند سازي و مهارت آموزي دانشجويان پيش از شروع ترم پاييزه نسبت به نيازسنجي دوره هاي مورد نياز اقدام خواهد شد.

وي با استقبال از اين طرح افزود: توانمند سازي دانشجويان و افزايش توان مهارتي آنان در كنار فراگيري دروس تئوري بدون شك بستر اشتغالزايي پايدار را در جامعه فراهم مي‌كند. ك/1

653