۶ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۳۳
کد خبر: 81217049
T T
۰ نفر
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه: شهید بهشتی یك ملت بود

اصفهان – ایرنا- رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد آیت الله شهید بهشتی گفت: شهید بهشتی از شهدایی بود كه به تعبیر امام خمینی(ره)، یك ملت بود و به اندازه یك ملت اثر داشت.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین 'سیدرضا تقوی'، پنجشنبه شب در مراسم گرامیداشت شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر كه در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، افزود: میدان شهادت، میدان عشق است و از همین رو ورود به این وادی جز از طریق دوستی با خدا امكانپذیر نیست.

وی ادامه داد: شهیدان، عارفان واقعی اند كه در میدان نبرد و كارزار، طریق الی الله را با عشق طی كردند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: هرچند مردم ایران اسلامی در پاسخ به دشمن فریاد كشیدند

'دشمن در چه فكریه ایران پر از بهشتیه'، ولی براستی خلا این مردان به اندازه عظمت آنها برای كشور بزرگ است.

حجت الاسلام تقوی، خدمت به خلق را از ویژگی های بارز شهید بهشتی خواند و افزود: این شهید بزرگوار تاكید می كرد كه ما برای خدمت آمده ایم و شعار او این بود كه «ما شیفتگان خدمتیم، نه تشنگان قدرت».

وی بااشاره به سیره علمای دین در خدمتگزاری به مردم، ادامه داد: امام راحل(ره) فرمودند اگر به من خدمتگزار بگویید بهتر است تا اینكه امام بگویید و شهید مدرس نیز معقتد بود انبیای الهی هم برای خدمت به خلق آمده بودند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینكه مظلوم زیستن از ویژگی های دیگر شهید بهشتی بود، افزود: او را انحصارطلب، قدرت طلب، سرمایه دار و عامل آمریكایی نامیدند ولی هیچگاه از مواضع خود عقب نشینی نكرد و معتقد بود خدا از افراد با ایمان دفاع می كند.

در این مراسم از 17 خانواده شهدای هفتم تیر و خانواده شهدای قوه قضاییه در استان اصفهان تجلیل شد.

روز هفتم تیر 1360 بر اثر انفجار بمب نیرومندی در سالن اجتماعات حزب جمهوری اسلامی، آیت‌الله سید‌ محمد‌ حسینی بهشتی رییس دیوان عالی كشور همراه با دهها تن از شخصیتهای سیاسی و مذهبی كشور به شهادت رسیدند.



7134/607/543/
۰ نفر