فعاليت‌هاي ترويجي مهمترين اولويت حوزه ميكروالكترونيك  است

تهران-ايرنا-دبيرستاد توسعه فناوري ميكروالكترونيك معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، فعاليت‌هاي ترويجي را از ضروري‌ترين و مهمترين اولويت انجمن‌ ميكروالكترونيك عنوان كرد.

به گزارش ايرنا از مركز روابط عمومي واطلاع رساني معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، دكتر سيد مجتبي عطاردي در گردهمايي انجمن ميكروالكترونيك،گفت:ستاد توسعه فناوري ميكروالكترونيك نياز به فعاليت‌هاي ترويجي همچون مصاحبه‌هاي راديويي و تلويزيوني، ارائه مقالات و فعاليت‌هاي مطالعاتي دارد كه اين نياز با كمك انجمن‌ ميكروالكترونيك برآورده مي‌شود.

وي با اشاره به فعاليت دوباره ICIC (مركز طراحي و ساخت IC و كمك به دانشگاه ها و مراكز علمي براي ساخت IC) از سوي ستاد ميكروالكترونيك معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري افزود:در حال حاضر شرايط فعاليت دوباره ICIC به عنوان صنعت خاص در كشور، از طريق فعالان و نخبگان انجمن‌ميكروالكترونيك فراهم شده و با هماهنگي‌هاي صورت گرفته طي دوماه آينده، اين فعاليت شروع مي‌شود.

دبيرستاد ميكروالكترونيك معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، با اشاره به حمايت‌هاي صنعت ICIC اظهاركرد:با توجه به شرايط كشور و بين‌المللي و زيرساخت‌هاي فراهم شده، ICIC كار خود را پيش مي‌برد و ستاد از طريق اين صنعت حمايت‌هايي كه در گذشته وجود داشته را دوباره امكانپذير مي كند.

وي از حمايت مالي صنعتICIC خبر داد و گفت:حمايت‌هاي ويژه پروژه‌هاي دانشجويي و دكتري به جهت مالي در بخش ICIC صورت گرفته است و همچنين در صورت كمبود بودجه، با روند رو به رشد فعاليت اين صنعت، كمبودمالي جبران خواهد شد.

دكتر عطاردي آماده بودن طرح كسب و كار ميكروالكترونيك اشاره و تصريح‌كرد: ساختارهاي كسب و كار ميكروالكترونيك به شكلي است كه مشتري را در دست توليد كننده قرارمي‌دهد تا در اين راستا فعاليت‌هاي جامع تجاري سازي صورت پذيرد.

در گردهمايي انجمن ميكروالكترونيك در معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، مسئولان گروه هاي انجمن ميكروالكترونيك از فعاليت هاي خود براي توسعه مطلوب تر و نيز شرح وظايف گروه هاي خودكارسازي طراحي الكترونيك، گروه الكترونيك فركانس راديويي، شبكه تبادل فناوري‌هاي گروه مهندسي فناوري ساخت و گروه ادوات نيمه هادي بحث و گفت وگو كردند.

علمي**1497**1440
۰ نفر