۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۱۹
کد خبر: 81218048
T T
۰ نفر
دومين نمايشگاه عرضه مستقيم كالا در مشهد برپا شد

مشهد – ايرنا – معاون توسعه بازرگاني داخلي سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي از گشايش دومين نمايشگاه عرضه مستقيم كالا ويژه ماه مبارك رمضان با عنوان ضيافت در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي مشهد خبر داد.

'علي غفوري مقدم' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين نمايشگاه با بيش از هزار غرفه گروههاي مختلف مواد غذايي از جمله محصولات پروتئيني، خرما، شيريني، نان، لبنيات، مرغ، روغن و شكر را با قيمت مناسب و 15 درصد ارزانتر از بازار به مدت 10 روز عرضه مي كند.

وي بيان كرد: اولين نمايشگاه ضيافت در مشهد هفته گذشته در محل خواجه ربيع برگزار شد و مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

وي گفت: نمايشگاه هاي عرضه مستقيم كالا از جمله برنامه هاي طرح ويژه ضيافت اين سازمان با همكاري جهاد كشاورزي و اتاق اصناف است و هدف از اجراي اين طرح كنترل قيمت هاي كالاهاي اساسي و جلوگيري از گران فروشي مي باشد.

او افزود: به همين منظور برگزاري نمايشگاه عرضه مستقيم كالا با عنوان ضيافت به همه شهرستان هاي خراسان رضوي اعلام و مقرر شد هر يك از شهرستان هايي كه امكان اجراي اين طرح را دارند در ماه رمضان دست كم يك نمايشگاه برگزار نمايند.

معاون نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي نيز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا از آغاز اجراي طرح ويژه نظارتي ماه مبارك رمضان ( طرح ضيافت) در اين استان خبر داد.

'ناصر نقيبي' گفت: اين طرح از امروز تا ششم مرداد ماه امسال با اهداف ايجاد آرامش در فضاي رواني جامعه و زمينه مناسب براي تامين مايحتاج عمومي، پايش مستمر بازار از قبيل برنامه ريزي براي تامين و توزيع به موقع اقلام مصرفي اين ايام و تشديد بازرسي و برخورد جدي با تخلفات احتمالي، اجرا مي شود.

وي بيان كرد: با نزديك شدن به ايام ماه مبارك رمضان و افزايش تقاضا براي انواع مواد غذايي به ويژه اقلام پرمصرف اين ايام به منظور پيشگيري از هرگونه كمبود و افزايش غير منطقي قيمت كالا و خدمات، پايش مستمر بازار و تشديد اقدامات بازرسي و نظارتي بر واحدهاي توليدي، توزيعي و خدماتي براي برخورد با تخلفات احتمالي، بسيج همه امكانات و نيروهاي انساني، استفاده از توان ناظران افتخاري و تسريع در رسيدگي به شكايات در حال انجام است.

نقيبي گفت: در اين طرح، تسريع در ارسال پرونده هاي تنظيم شده به تعزيرات حكومتي به صورت روزانه، رسيدگي سريع و خارج از نوبت پرونده ها، انجام گشت مشترك ورسيدگي به پرونده هاي متشكله حتي الامكان در محل واحد صنفي متخلف، نظارت ويژه بر تامين و توزيع به موقع كالاي مورد نياز مورد تاكيد قرار دارد.

وي برخورد با تخلفات احتمالي، استفاده از توان ناظران افتخاري براي همكاري و فعاليت آنها در طرح، نظارت ويژه بر رعايت صدور فاكتور و درج برچسب قيمت و نصب نرخنامه توسط واحدهاي صنفي، فروشگاههاي بزرگ و نمايشگاهها را از ديگر مواردي برشمرد كه در اين طرح مورد توجه قرار گرفته است.

وي افزود: مردم استان ضمن خريد از مراكز معتبر در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طريق سامانه ارتباطي 124 و يا سامانه پيامكي 30008124 اطلاع دهند./3

7489 /664