۱۴ تیر ۱۳۹۳، ۸:۵۸
کد خبر: 81225565
T T
۰ نفر

ظهور و سقوط برج های دهدشت

۱۴ تیر ۱۳۹۳، ۸:۵۸
کد خبر: 81225565
ظهور و سقوط برج های دهدشت

یاسوج - ایرنا- دوسال پیش، تصمیم به ساخت برج هایی در پارك و فلكه مركزی شهر دهدشت كهگیلویه گرفته شد و پس از مدتی، با عوض شدن شهردار دهدشت، تصمیم گرفته شد این برج ها خراب شود كه این رویه موجب گلایه شهروندان شده است.

برخی از شهروندان دهدشت گفتند: پارك و فلكه مركزی شهر دهدشت از یك دهه پیش به ویژه از دوسال پیش تاكنون محل آزمون و خطای شهرداران مختلف بوده است

عملیاتی كه ساماندهی پارك میدان شهر دهدشت نامیده شد دو سال پیش با قطع درختان اطراف این میدان و حذف تابلوهای تبلیغاتی و دكه‌های اطراف این میدان كلید خورد.

در قالب عملیات بهسازی این پارك، ساخت برج های كوچك و بزرگ در اطراف این میدان شروع شد.

برخی مسوولان اعلام كرده اند ساماندهی پارك مركزی این شهر 53 هزار نفری با هزینه یك میلیارد و 200 میلیون ریال و پیشرفت فیزیكی 30 درصد اجرا شد.

با تغییر شهردار دهدشت روند اجرای كار متوقف و تخریب برج های بلاتكلیف از سرگرفته شد.

حسین جلیل آشور یكی از شهروندان دهدشت با بیان اینكه همه شهرداران دهدشت تغییر و تحول در میدان مركزی را برای خود وظیفه می دانند گفت: تخریب و صرف هزینه برای ساماندهی دوباره این پارك تجاوز به حقوق شهروندی است.

وی تنها مكان استراحت و گذراندن اوقات فراغت شهروندان را پارك مركزی دهدشت خواند و افزود: تخریب فضای سبز، قطع درختان و ساختن برج ها كاری بی اساس و غیر كارشناسی بود.

شهروندان دهدشتی با اشاره به لزوم استفاده بهینه شورای شهر وشهرداری از منابع مالی این شهر ،برلزوم برنامه ریزی و جلوگیری از اجرای كارهای غیركارشناسی و صرف اعتبار برای كارهای دوباره كاری نظیر ساخت برج در پاك مركزی شهر شدند.

شهردار دهدشت در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: طرح قبلی میدان مركزی فنی و مهندسی نبود و باید تخریب می شد.

جواد تخشا با اشاره به صرف هزینه بیش از یك میلیارد ریالی در این طرح افزود: تكمیل طرح قبلی با توجه به نیاز هزینه هفت میلیاردی برای شهرداری امكان پذیر نبود.

وی اظهاركرد: با استفاده از نظر كارشناسان و دیدگاههای شهروندان برج های بلاتكلیف پارك، تخریب و ساماندهی شد و توسعه فضای سبز در دستور كار شهرداری قرار گرفت.

تخشا با اشاره به پیشرفت 60 درصدی ساماندهی پارك مركزی گفت: در دو ماه آینده این پارك به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینكه شهر دهدشت دارای كمترین سرانه فضای سبز در استان كهگیلویه و بویراحمد است گفت: سرانه فضای سبزشهری دهدشت9/3 مترمربع است كه برای جمعیت 53 هزار نفری بسیار پایین است.

شهر دهدشت كه به بدلیل واقع شدن شهر تاریخی با قدمت 450ساله به بلاد شاهپور شهرت دارد، سومین شهر پرجمعیت كهگیلویه وبویراحمد در 180كیلومتری یاسوج واقع شده است.

7531/671 /675

از : حسین خدمتی
۰ نفر