۱۳ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8122942
T T
۰ نفر

غزه در آتش و خون/

۱۳ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8122942
غزه در آتش و خون/ تشکیل اتاق عملیات مشترک در رام الله با هماهنگی سازمان جاسوسی اسراییل ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/13 سیاسی.غزه.مقاومت.اسامه حمدان نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس ) درلبنان با تاکید برشکست صهیونیست ها در حمله به نوار غزه گفت: اتاق علمیات مشترکی در شهر رام الله در کرانه باختری که مرکز تشکیلات خودگردان است با هماهنگی سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی علیه مقاومت فلسطین تشکیل شده است.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم ، اسامه حمدان در گفت وگو با این شبکه اظهار داشت: در رام الله (از شهرهای کرانه باختری و تحت حاکمیت رییس تشیکلات خودگردان فلسطین ) اتاق عملیاتی تشکیل شده است که درهماهنگی با عاموس گلعاد رییس سازمان جاسوسی اسراییل است تا درصورت تحقق اهداف صهیونیست ها درغزه ، تیم مورد حمایت اسراییلی ها برای به دست گرفتن قدرت سریعا به این منطقه وارد شود.
وی از احتمال اجرای عملیات زمینی درنوار غزه توسط رژیم اشغالگر سخن گفت و تاکید کرد که این عملیات با توجه به آمادگی مقاومت به شکست خواهد انجامید.
نماینده جنبش حماس در لبنان تاکید کرد: تنها راه برون رفت رژیم صهیونیستی از تنگناهای موجود در باریکه غزه، توقف حملات علیه فلسطینیان و لغو کامل محاصره غزه است.
حمدان اظهار داشت: مقاومت هیچگاه خواستار توقف حملات اشغالگران صهیونیست به نوارغزه، به قیمت کوتاه آمدن از خواسته ها و اهداف ملی فلسطین نیست.
وی توقف تجاوزهای اسراییل ، لغو محاصره نوارغزه و بازشدن همه گذرگاه ها به ویژه گذرگاه رفح را خواستار شد و افزود: بررسی هرمساله دیگری ازجمله توقف موقت حملات یا گفت وگوی ملی فلسطینی در این شرایط جایز نیست.
نماینده جنبش حماس در لبنان خاطرنشان کرد: اسراییلی ها که تا این لحظه نتوانسته اند به اهداف خود در حمله نظامی به نوار غزه دست یابند، اکنون به دنبال راه فراری از این وضعیت هستند و به نظر می رسد تنها راه رژیم صهیونیستی درزمان حاضر توقف حملات به غزه و لغو محاصره بدون قید و شرط این منطقه است.
حمدان افزود: اسراییلی ها به دنبال ناتوانی در دستیابی به اهداف خود در حمله به غزه، درصدد تشدید حملات به این منطقه برآمده و با تبلیغات و ادعاهای خود مبنی براین که مقاومت آماده کوتاه آمدن و دادن امتیاز به آنهاست ، درصدد بازیابی روحیه ازدست رفته نیروهای خود هستند.
وی اظهار داشت: رژیم اشغالگر می خواهد اینگونه وانمود کند که با برخی از گروه های فلسطینی به توافق هایی رسیده است ؟ این درحالیست که رهبران مقاومت چه درعرصه سیاسی و چه در زمینه عملیاتی همواره از طریق اتاق عملیات مشترک با هم هماهنگ هستند.
حمدان با اشاره به اینکه نحوه آرایش نظامیان صهیونیست نشان دهنده تصمیم اسراییل برای اجرای عملیات نظامی است ؟ خاطر نشان کرد: رهبران سیاسی این رژیم به دلیل آگاهی از توانایی های مقاومت، در خصوص حمله زمینی به غزه محتاط هستند و هنوز دستوری دراین باره صادر نکرده اند.
وی بر آمادگی مقاومت برای مقابله با هرگونه حمله زمینی صهیونیست ها علیه فلسطینیان نوار غزه تاکید کرد.
نماینده جنبش حماس در لبنان گفت: اشغالگران صهیونیست و کسانی که به نوعی موافق طرحهای آمریکا و رژیم صهیونیستی درمنطقه هستند؟ درصدد به زانو درآوردن مقاومت و شکست آن در نوار غزه هستند.
حمدان، از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که مذاکرات سازش را به طور کامل با رژیم اسراییل متوقف کند و به راهکار مقاومت روی آورد؟ راهکاری که همه همپیمانان اسراییل درصدد شکست آن هستند.
وی همچنین با بیان اینکه زمان کشمکش های داخلی بین فلسطینی ها به پایان رسیده است ؟ تشکیلات خودگردان فلسطین را به بازگشت به همبستگی ملی فلسطینی براساس اصول و آرمان های ملت فلسطین و توجه به اصل مقاومت فرا خواند.
حمدان مشورت بین گروه های فلسطینی را حول برنامه های محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان رد کرد و گفت: آنچه درحال حاضر مدنظراست ، ایجاد یک چارچوب قانونی برای تصمیم گیری رهبران سیاسی فلسطین ، بازسازی نهادهای سازمان آزادی بخش و احترام به موسسات و مشروعیت فلسطینی است.
نماینده جنبش حماس در لبنان با اشاره به اینکه شورای امنیت از محکوم کردن حمله رژیم اشغالگر به نوار غزه خودداری کرده است ؟ افزود: این شورا اکنون درصدد است تا در صورت به بن بست رسیدن رژیم صهیونیستی در حملات به غزه به نوعی در راستای نجات اسراییل از این بحران موضع گیری نماید.
وی درباره خواسته دبیرکل اتحادیه عرب از محمود عباس برای رفتن به شورای امنیت با هدف توقف حملات به نوار غزه گفت: این مساله نشان دهنده ناتوانی این اتحادیه برای اتخاذ موضع واحد در توقف حملات صهیونیست هاست زیرا اعضای آن به دو گروه حامی و مخالف مقاومت تقسیم شده اند و اختلافات بین آنان حکم فرماست.
حمدان خواستار برگزاری نشست فوق العاده سران عرب در حمایت از غزه شد و افزود: انتظار می رود که سران عرب در این نشست با استفاده از همه ابزارهای فشار علیه رژیم اشغالگر صهیونیست به منظور توقف حملات به غزه ، از پایداری ملت فلسطین و مقاومت حمایت کنند نه اینکه مقاومت را تحت فشار گذاشته و از آن بخواهند که وظایف و مسوولیت های خود را نادیده بگیرد.
نماینده جنبش حماس در لبنان همچنین ابراز امیدواری کرد که تلاش های ترکیه در راستای حمایت از ملت فلسطین و مسلمانان به توقف حملات رژیم اسراییل به نوارغزه منجر شود.
حمدان گفت: سخنان اخیر محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین تلاشی برای دفاع از خود در برابر موضع وی در همبستگی با رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین بود.
وی همچنین برخی عوامل منطقه ای را در وارد کردن اتهامات به مقاومت فلسطین دخیل دانست وعلت این اتهامات را مخالفت مقاومت با طرحهای آمریکا و اسراییل در منطقه برشمرد.
شماره 006 ساعت 00:23 تمام
۰ نفر