رييس مجمع نمايندگان خوزستان:اعتراض خود را نسبت به ساخت سد معشوره به رييس جمهوري اعلام كرده ايم

اهواز-ايرنا - رييس مجمع نمايندگان استان خوزستان در مجلس شوراي اسلامي گفت: نمايندگان استان اعتراض خود را نسبت به سد در حال ساخت معشوره در كوهدشت لرستان را به رييس جمهوري اعلام كرده اند.

صيد عيسي دارايي عصر چهارشنبه در نشست شوراي اداري خوزستان در اهواز افزود: دراين رابطه گزارشي كارشناسي هم تهيه شده وبه ديگر مسوولان كشور ارائه كرده ايم و درجلسه آتي شوراي عالي امنيت هم موضوع را طرح خواهيم نمود.

وي ادامه داد: دراين گزارش مشكلاتي را كه اين سد براي رودخانه هاي كرخه ، پلدختر، انديمشك،شوش ودشت آزادگان ايجاد مي كند را مستدل مطرح كرده ايم چرا كه بااحداث اين سد وانتقال اب از سرشاخه هاي رود دز اين مناطق دچار كم آبي مضاعف مي شوند.

وي در ادامه به مشكلات استان پرداخت و ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر مشكل كمبود آب كشاورزي در استان با مشكل برق هم مواجه هستيم و در حالي كه حدود يك پنجم گاز كشور از خوزستان تامين مي شود ولي بسياري از شهركهاي استان نظيرمسجد سليمان،انديكا،شوش ،دزفول وانديمشك فاقد گاز هستند واز نعمتهاي موجود استان بي بهره اند.

وي ادامه داد: در حوزه درمان مشكلات بسياري داريم و بيمارستانها به حدي فرسوده هستند كه بيماران رغبت نمي كنند به آن مراجعه كنند و تجهيزات آنها هم قديمي است .

وي با انتقاد از نبود دستگاه تشخيصي تصوير برداري ام.ار.آي در شمال استان گفت : بسياري از مردم ساكن در اين مناطق در اين زمينه با مشكل مواجه اند.

رييس مجمع نمايندگان خوزستان گفت: درحوزه جاده ها هم همين مشكل را داريم درحالي كه كرمان رتبه سوم كشور را دراين شاخص دارد خوزستان هشت سال است كه در رتبه 13قرار دارد و در جاده هاي روستايي وآسفالت آنها واقعا مشكل داريم واكثر جاد ه هاي استان در واقع مالرو هستند.

وي سپس با اشاره به مشكل فاضلاب شهرها به موضوع درامد و هزينه هاي شهرداري هاي استان پرداخت و گفت: شهرداريهاي استان رها شده اند به طوريكه در برخي شهرداريها با چارت 50 نفر ،700نفر حقوق بگير جذب شده است كه اين افراد تنها با با سياسي كاري وارد سيستم شده اند.

در اين نشست همچنين مدير كل تامين اجتماعي استان طي سخناني به ارايه گزارشي از وضعيت بيمه شدگان و مستمري بگيران و خدمات اين اداره كل ووضعيت درآمد وهزينه آن پرداخت.

643/551