۶ مرداد ۱۳۹۳، ۲:۴۷
کد خبر: 81252782
T T
۰ نفر
پاپ: دیگر جنگ بس است؛ از تاریخ عبرت گرفته، اشتباهات را تكرار نكنید

رم- ایرنا- پاپ فرانسیس رهبر مذهبی كاتولیك ها در موعظه های روز یكشنبه خود، بار دیگر و با لحنی قوی، خواستار پایان جنگ و درگیری ها در فلسطین، عراق و اوكراین شد و گفت: اشتباهات گذشته را تكرار نكنید و از تاریخ عبرت بگیرید.

به گزارش ایرنا، رهبر مذهبی كاتولیك ها با اشاره به بحران غزه، عراق و اوكراین با لحنی قوی خواستار پایان درگیری ها و آغاز گفت وگو برای صلح شد و افزود: همه چیز با جنگ از بین می رود و هیچ چیزی با صلح از دست نمی رود؛ دیگر هرگز نباید جنگ شود.

'خورخه ماریو برگوگلیو' مشهور به پاپ فرانسیس76 ساله و دویست و شصت و ششمین پاپ كلیسای كاتولیك اظهار داشت: من به فكر آن كودكانی هستم كه امید و آینده را از آنها سلب كرده اند؛ كودكانی كه كشته، زخمی و یتیم می شوند؛ كودكانی كه بر روی ویرانه های جنگ بازی می كنند و بلد نیستند لبخند بزنند؛ از شما خواهش می كنم بس كنید و متوقف شوید؛ من با صمیم دل از شما درخواست می كنم متوقف شوید.

پاپ فرانسیس سپس با اشاره به سالگرد جنگ اول جهانی گفت: 100 سال از جنگ بزرگ می گذرد؛ دیگر نباید چنین اشتباه ناگواری كرد؛ باید از تاریخ درس بگیریم و با گفت وگو به دلایل صلح ارجحیت دهیم؛ امیدوارم كه دیگر اشتباهات گذشته تكرار نشوند.

این چندمین باری است كه پاپ از طرفین درگیر در غزه، عراق و اوكراین خواستار پایان دادن به جنگ و خشونت شده است.

رژیم صهیونیستی كه نزدیك به سه هفته پیش از طریق هوا و دریا و در نهایت از طریق زمینی به نوار غزه حمله كرده، تاكنون نزدیك به یكهزار و 100 فلسطینی را به شهادت رسانده، شش هزار نفر زخمی و یكهزار و 450 خانه را به طور كامل ویران كرده است. همچنین هواپیماهای رژیم صهیونیستی تاكنون نزدیك به 50 مسجد را ویران كرده كه از این تعداد 15 مسجد بطور كامل با خاك یكسان شده است.

اروپام**2171**1504