۱۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۱۲
کد خبر: 81265587
T T
۰ نفر
كاراته قهرمانی آسیا-مالزی؛ چیذری و میرزایی به مدال طلا رسیدند

تهران - ایرنا- كاراته كاهای رده سنی جوانان ایران در جریان دومین روز از مسابقه های قهرمانی آسیا در مالزی به دو مدال طلا دست یافتند.

به گزارش ایرنا، در دومین روز از مسابقات كاراته رده های سنی نوجوانان، جوانان و زیر 21 سال آسیا كه با حضور 370 كاراته كا از 29 كشور در سالن بدمینتون كوالالامپور مالزی برگزار می شود، تیم ایران توسط امیررضا میرزایی و فائزه چیذری به مدال طلا دست یافت.

در وزن منهای 55 كیلوگرم رده سنی جوانان، امیررضا میرزایی ابتدا نماینده كویت را با نتیجه 4 بر 2 شكست داد، در دومین مبارزه برابر حریف اردنی به تساوی 5 بر 5 رسید كه با رای داوران برنده اعلام شد.

سپس میرزایی مقابل كاراته كای ژاپنی پس از تساوی یك بر یك با رای داوران پیروز شد و گام به دیدار نهایی گذاشت. وی در فینال موفق شد حریف عراقی را 2 بر صفر شكست دهد و صاحب مدال طلا شود.

در وزن منهای 61 كیلوگرم، میلاد افشانی در مبارزه نخست مقابل حریف اردنی 6 بر 4 نتیجه را واگذار كرد تا بخت خود را در جدول شانس مجدد آزمایش كند. افشانی در این گروه ابتدا حریفی از چین را 2 بر صفر مغلوب كرد، در مبارزه سوم كاراته كایی از عربستان را با همین نتیجه شكست داد و در آخرین مبارزه با نتیجه یك بر صفر مقابل حریف هنگ كنگی به برتری رسید و به مدال برنز رسید.

در رده سنی جوانان و بخش دختران، فائزه چیذری در وزن منهای 48 كیلوگرم با شكست دادن تمامی رقبای خود بر سكوی قهرمانی ایستاد.

چیذری در نخستین گام كاراته كایی از اندونزی را 2 بر یك شكست داد، سپس حریفی از مالزی را 8 بر صفر از پیش رو برداشت و در فینال موفق شد نماینده چین تایپه را یك بر صفر شكست دهد و به مدال طلا برسد.

این مسابقه ها كه از روز جمعه با مسابقات رده سنی نوجوانان آغاز شده است، فردا (یكشنبه) با برگزاری پیكارهای رده سنی زیر 21 سال (امید) به پایان می رسد.

تیم ایران در روز نخست این پیكارها نیز به 4 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز دست یافته بود.

ورزشی(2)**3783**1581