۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۱۲
کد خبر: 81275200
T T
۰ نفر
نتانياهو شكست خورده است، بايد برود

تهران - ايرنا - خبرگزاري فرانسه از تل آويو گزارش داد: هزاران نفر از مردم تل آويو شنبه شب با برگزاري تظاهراتي خواستار برقراري صلح با حكومت خودگردان فلسطين و پايان دادن به جنگ در غزه شدند.

به گزارش ايرنا، در روزهاي اخير اين براي چندمين بار است كه ساكنان فلسطين اشغالي با برگزاري تظاهرات بر ضد نتانياهو خواهان توقف جنگ مي‌شوند.

خبرگزاري فرانسه گزارش داده است كه تظاهرات شامگاه شنبه طرفداران صلح، بزرگترين تظاهراتي است كه از زمان آغاز حمله اسرائيل به غزه در هشتم ژوئيه (17 تير) تاكنون برگزار شده است.

اين تظاهرات را حزب چپگراي مخالف «مرتز» (Meretz) و گروه موسوم به «صلح اكنون» - گروه مخالف با احداث شهرك هاي يهودي نشين - و حزب كمونيست «هداش»، سازماندهي كرده بودند.

تظاهركنندگان در تل آويو، دولت بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم اسرائيل را به خودداري از مذاكره با محمود عباس رئيس حكومت خودگردان فلسطيني متهم كردند.

«نيتزان هوروويتز» نماينده مجلس رژيم اسرائيل از حزب مرتز در اين تجمع گفت: تمام كاري كه نتانياهو انجام داده، تضعيف عباس و تقويت حماس بوده است.

«زحاوا گالون» رئيس اين حزب نيز خواستار استعفاي نتانياهو شد و گفت: نتانياهو هم در زمينه امنيت و هم در زمينه صلح شكست خورده و بايد برود.

پليس اسرائيل شنبه شب در ميدان «اسحاق رابين» تل آويو حضوري گسترده داشت تا مانع بروز درگيري در تظاهركنندگان مخالف نتانياهو با اسرائيلي هاي راست افراطي جلوگيري كند.

روز پنجشنبه گذشته تجمعي با حضور حدود 10 هزار اسرائيلي در همين ميدان برگزار شده بود و شركت كنندگان در آن تظاهرات از اقدام نظامي در غزه حمايت كرده و خواستار پايان دادن به حملات راكتي از غزه شده بودند.

ساكنان فلسطين اشغالي به دليل تبعات ناشي از جنگ دچار مشكلات عديده‌اي شده‌اند به طوري كه پيش از اين نظرسنجي كانال دو تلويزيون اسرائيل حاكي از آن بود كه ۸۸ درصد شهرك نشين‌ها از ترس حملات نيروهاي مقاومت حاضر به بازگشت به خانه‌هاي خود در جنوب فلسطين اشغالي نيستند.

حملات موشكي مقاومت هم منجر به دلهره شهرك نشينان اسرائيلي حتي در مناطف شمالي فلسطين اشغالي شده به طوري كه ناظران در سرزمين‌هاي اشغالي تاكيد دارند كه ادامه جنگ با مقاومت مي‌تواند براي رژيم صهيونيستي گران تمام شود و موج جديد مهاجرت معكوس از سرزمين‌هاي اشغالي آغاز شود.

صهيونيست‌ها طي بيش از ۶ دهه تلاش زيادي كردند تا يهوديان را ار سراسر جهان براي زندگي در فلسطين اشغالي ترغيب كنند تا بتوانند شرايط جمعيتي را به سود خود و به ضرر اعراب فلسطيني تغيير دهند، اما پس از جنگ ۳۳ روزه روند مهاجرت به اسرائيل؛ به مهاجرت از اسرائيل تبديل شد.

رسانام**1078** 3404
۰ نفر