۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۰۷
کد خبر: 81280103
T T
۰ نفر
ناگفته‌ها از روزهاي نخستين جنگ تحميلي در هدايت سوم

تهران-ايرنا- خاطرات سردار جعفر اسدي به قلم سيدحميد سجادي‌منش در كتاب هدايت سوم تدوين و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ ‌رسيد، در اين كتاب بخش قابل توجهي از خاطرات به شهيد حاج داود كريمي اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، اين اثر خاطرات سردار جعفر اسدي، مسن‌ترين فرمانده در جنگ را از كودكي تا پايان جنگ تحميلي روايت مي‌كند.

بيش از 70 خاطره از اسدي براي موقعيت‌هاي مختلف زندگيش در اين كتاب روايت شده است، اما محوريت خاطرات با روزهايي است كه اسدي در جنگ تحميلي حضور داشت.

به عقيده سجادي منش اين كتاب برگرفته از نظرات و تأكيدات علما براي انسان‌ها است، ائمه اطهار(ع) سه نوع هدايت براي انسان قائل بودند كه مهمترين آنها هدايت سوم است. در نوع سوم، اين انسان نيست كه راه را مي‌پيمايد، بلكه اين هدايت از جانب ديگران اتفاق مي‌افتد و او را با خود مي‌برند. به اعتقاد راوي تمامي كساني كه در جبهه بودند، مشمول هدايت نوع سوم قرار گرفتند.

نويسنده كتاب «هدايت سوم» مهمترين ويژگي اين اثر را روايت روزهاي نخست از جنگ تحميلي مي داند و معتقد است هميشه اين موضوع در كتاب‌هايي كه به روايت خاطرات دفاع مقدس اختصاص دارد فراموش‌شده است، اما سردار اسدي در اين كتاب به روايت خاطرات از همان روزهاي اول جنگ مي‌پردازد.

اين كتاب 370 صفحه اي با شمارگان2500 نسخه، در قطع رقعي به قيمت 13 هزارو 900 تومان توسط سوره مهر وابسته به حوزه هنري منتشر شده است.

فراهنگ(2)**1497 ** 1569