۱۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵:۳۶
کد خبر: 81299863
T T
۰ نفر
معاون حقوقي رييس جمهوري در مراسم تشييع كاتوزيان شركت كرد

تهران - ايرنا - معاون حقوقي رييس جمهوري به نمايندگي از سوي حجت الاسلام والمسلمين «حسن روحاني» رييس جمهوري، در مراسم تشييع پيكر دكتر امير ناصر كاتوزيان شركت كرد.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، پيكر اين استاد فرهيخته با حضور خانواده آن مرحوم و دانشجويان و اساتيد دانشگاه از مقابل دانشكده حقوق دانشگاه تهران تشييع شد.

يادآور مي شود، كاتوزيان روز سه شنبه هفته جاري در سن 87 سالگي به علت بيماري درگذشت.

پدر علم حقوق در سال 1310 شمسي در تهران متولد شد، وي تحصيلات ابتدايي را در دبستان اقبال و دوره متوسطه را در دبيرستان علميه گذراند و در سال 1339 به اخذ عنوان دكتراي حقوق نايل شد.

كاتوزيان از سال 1343 با درجه استادياري به تدريس در دانشگاه تهران مشغول و در سال 1351 به درجه استادي تمام وقت گروه حقوق خصوصي و اسلامي با پايه يك استادي رسيد.

تاليف 45 جلد كتاب در زمينه هاي حقوق مدني، فلسفه حقوق و آيين دادرسي و ارائه حدود 400 مقاله علمي در زمينه قضايي از جمله فعاليت هاي علمي مرحوم استاد كاتوزيان است.

اين استاد و حقوقدان برجسته، يكي از تدوين كنندگان پيش نويس قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران بود.

«الهام امين زاده» معاون حقوقي رييس جمهوري - كه در دوران بيماري دكتر كاتوزيان نيز به نمايندگي از رييس جمهوري از وي عيادت كرده بود - بعد از درگذشت كاتوزيان در پيام تسليت خود، فقدان اين دانشمند فرهيخته را ضايعه‌اي بزرگ و جبران ناپذير براي جامعه‌ حقوقي كشور عنوان كرده بود.

معاون حقوقي رييس جمهوري در پيام خود آورده بود: «آن استاد گرانمايه با كوله باري از دانش حقوق و فقه و با تربيت شاگردان بسيار و تأليفات فراوان حقوقي، خدمتي بي نظير به ارتقاي دانش حقوق در كشور نمود. از برجسته ترين و عميق‌ترين خدمات و يادگارهاي آن مرحوم، اهتمام موثر و عضويت در شوراي تدوين قانون اساسي بوده است.»

سيام(2)**9189**1647