۱۰ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8130070
T T
۰ نفر
حقوقدان عرب: اسرائیل از بدو تاسیس دست به جنایات جنگی زده است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/10 سیاسی.خارجی غزه.الجزیره.رژیم صهیونیستی تهران _ یک حقوقدان عرب چهارشنبه شب در گفت وگو باشبکه تلویزیونی الجزیره تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از بدو تاسیس غیرقانونی و در طول حیات خود همواره دست به جنایات جنگی برضد فلسطینی ها زده است.
به گزارش گروه اخبار صوتی وتصویری ایرنا، محمود المبارک تاکید کرد که آمریکا بدلیل اینکه یار وکمک رسان و تشویق کننده رژیم صهیونیستی به ارتکاب جنایت برضد فلسطینی ها و ادامه محاصره نوار غزه رفتار کرده شریک جرم اسرائیل است.
وی دولت خودگردان فلسطین را دومین شریک جرم رژیم صهیونیستی بدلیل عدم درخواست برای لغو محاصره غزه دانست.
این حقوقدان عرب بااشاره به اظهارات برخی از رهبران حکومت خودگردان فلسطین مبنی بر مسئول بودن حماس در حمله اسرائیل به غزه گفت که موسسه های حقوقی اروپایی از محمود عباس خواستند تا وی به دادگاه بین المللی جنائی درخواستی برضد جنایتکاران جنگی رژیم صهیونیستی ارسال کند ولی وی مخالفت کرد.
وی مخالفت محمود عباس با ارسال چنین درخواستی را بمثابه کمک به جنایت اسرائیلی ها در کشتار فلسطینی ها دانست.
المبارک در ادامه تاکید کرد که برخی از رهبران حکومت خودگردان فلسطین در آغاز حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه به رهبران حماس حمله کرده وخواستار نابودی این جنبش در این نبرد شدند.
وی بیان چنین اظهاراتی از سوی رهبران حکومت خودگردان را خیانت در حق مردم فلسطین دانست وگفت که مجازات این عده به اتهام خیانت به قانون اساسی و دولت اعدام است.
این حقوقدان عرب در ادامه تاکید کرد که دولت مصر در جنایت محاصره غزه بعنوان شریک جرم رفتار کرده است.
صویر/1337**1482** شماره 007 ساعت 00:43 تمام
۰ نفر