۲۰ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۲۳
کد خبر: 81308322
T T
۰ نفر
دو اثر نمايشي خراسان شمالي به جشنواره منطقه اي راه يافتند

بجنورد - ايرنا - نهمين جشنواره تئاتر استاني خراسان شمالي، چهارشنبه شب با معرفي دو اثر نمايشي به جشنواره تئاتر منطقه اي در بجنورد پايان يافت.

به گزارش ايرنا در آيين پاياني اين جشنواره كه در سالن مجتمع فرهنگي هنري 'گلشن' بجنورد برگزار شد هيات داوران آثار نمايشي 'زمين مي چرخد' و 'دو يك به نفع بارسلونا' را براي شركت نهمين جشنواره تئاتر منطقه اي انتخاب كرد.

همچنين بر اساس آراي هيات داوران جشنواره نفرات و آثار برتر به اين شرح معرفي شدند:

در بخش نورپردازي از 'علي وطني' با اهداي لوح و جايزه نقدي دو ميليون ريالي تقدير شد.

در بخش طراحي لباس، با اهداي لوح و جايزه نقدي سه ميليون ريالي مشتركا از 'مليحه كيوان پور' و 'صدف شجاعي' براي اثر نمايشي 'مرگانگي' تقدير شد.

در بخش طراحي صحنه، هيات داوران جشنواره با اهداي لوح و جايزه نقدي 1.5 ميليون ريالي از 'سيدحسن شريفيان' براي اثر نمايشي 'چشم هاي بسته' تقدير كرد.

در بخش بازيگري زن، 'آزاده حيدرزاده'، 'مينو حسيني' و 'رويا جعفري' به ترتيب به عنوان بازيگران اول تا سوم لوح و جايزه نقدي جشنواره را دريافت كردند.

در بخش بازيگري مرد، نيز 'حامد عالمي پور' اول شد، 'نريمان محزون' دوم و 'احمد زعفراني' و 'رضا انصاري' مشتركا سوم شدند.

در بخش بازيگري پيشكسوت از 'عليرضا فيروزه اي' تقدير شد و از بازيگر خردسال 'غزل جعفرزاده' نيز با اهدا لوح و دو ميليون ريال جايزه نقدي تقدير شد.

در بخش نگارش متن، 'كمال جباري' اول شد، 'محمدشاكري و ابوالفضل قاضي' دوم شدند و 'محمد غفوريان' سوم شد.

در بخش كارگرداني نيز از 'مهدي كشميري' به عنوان نفر نخست با اهداي ديپلم افتخار و پنج ميليون ريال جايزه نقدي، 'جواد روحاني' به عنوان نفر دوم با اهداي لوح و چهارم ميليون ريال جايزه نقدي و 'عباس كريمي' به عنوان نفر سوم با اهداي لوح و سه ميليون ريال جايزه نقدي تقدير شد.

در نهمين جشنواره تئاتر استان خراسان شمالي 15 اثر از شهرستان هاي بجنورد، شيروان و اسفراين شركت كرده بودند كه پس از بازبيني اوليه 6 اثر حذف شدند و در نهايت پنج اثر به عرصه رقابت راه يافتند.

اين آثار شامل 'هملت و ما' به كارگرداني مسعود لطفي از اسفراين، 'چشم هاي بسته' به كارگرداني عباس كريمي از بجنورد، 'دو يك به نفع بارسلونا' به كارگرداني مهدي كشميري از اسفراين، 'مرگانگي' به كارگرداني محمد شاكري از بجنورد و 'زمين مي چرخد' به كارگرداني جواد روحاني از بجنورد در مرحله استاني رقابت كردند. ك/1

623/626