۲۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۱۲
کد خبر: 81318564
T T
۰ نفر
مهري كه ماندگار نشد و ورزشگاه 15هزار نفري زنجان را اسير وعده و وعيد كرد

زنجان - ايرنا - ورزشگاه 15 هزار نفري زنجان كه جزو طرح هاي 'مهر ماندگار' اين استان است پس از گذشت ساليان متمادي به مرحله بهره برداري نرسيده و در پيچ و خم وعده و وعيدها مانده است.

به گزارش ايرنا ، عمليات اجرايي اين پروژه مهم و تاثيرگذار در ورزش زنجان كه قرار بود در مدت چهار سال به پايان برسد به رغم گذشت قريب به 10 سال هنوز نيمه كاره است و به گفته مسوولان ذيربط هم اكنون از 80 درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار است كه با تخصيص اعتبار كافي و به موقع عمليات اجرايي آن اواخر سال 94به پايان رسيده و مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.

معاون عمراني اداره كل ورزش و جوانان استان زنجان در اين خصوص گفت: طرح مطالعاتي ورزشگاه فوتبال 15 هزار نفري زنجان كه از طرح هاي مهر ماندگار مي باشد در سال 83 انجام و عمليات اجرايي آن نيز از سال 84 آغاز شده و هم اكنون نيز از پيشرفت فيزيكي 80 درصد برخوردار است.

غلامرضا تختي، در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: طبق موافقتنامه، قرار بود عمليات اجرايي اين پروژه بزرگ ورزشي زنجان در مدت چهار سال به اتمام برسد كه به دليل مشكل عدم تامين اعتبار تاكنون به بهره برداري نرسيده است.

وي بابيان اينكه اين ورزشگاه در صورت تامين اعتبار لازم و به موقع درخوشبينانه ترين حالت در پايان سال 94 افتتاح و به بهره برداري مي رسد اظهار كرد: تاكنون 160 ميليارد ريال از محل اعتبارات ملي استاني شده براي اجراي اين پروژه ورزشي هزينه شده و براي اتمام آن نيز قريب به 80 ميليارد ريال اعتبار نياز است.

معاون توسعه منابع و پشتيباني وزارت ورزش و جوانان 17 شهريور ماه در بازديد از ورزشگاه 15 هزار نفري و پيست دوچرخه سواري زنجان گفت: اين دو پروژه به ترتيب از 80 و 30 درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار هستند و امسال نيز وزارتخانه براي اين دو پروژه مبلغ 20 ميليارد ريال اعتبار اختصاص داده است.

سيدمناف هاشمي افزود: با كمك استانداري در خصوص تغيير كاربري و استفاده از ظرفيت هاي ساير اماكن، سرريز منابع و تلاش مضاعف شركت توسعه و تجهيز وزارت ورزش مي توان زودتر از موعد نيز اين پروژه ها را به مرحله بهره برداري رساند.

در ششم ارديبهشت سال 90 نيز 'محمد رئوفي نژاد' استاندار وقت زنجان در بازديد از اين پروژه ورزشي تاكيد كرده بود ورزشگاه 15 هزار نفري زنجان بايد سوم خرداد ماه سال 91 به بهره‌ برداري برسد.

وي اضافه كرده بود: اين ورزشگاه جزو دو پروژه بزرگ ورزشي زنجان مي باشد كه به ‌دليل برخي مشكلات مالي تا به امروز روند بسيار كندي داشته و قطعاً تصميماتي براي تامين اعتبار اتخاذ خواهد شد.

رئوفي نژاد به تاثيرگذاري اين پروژه بزرگ در ورزش زنجان اشاره و اظهار داشته بود: همه اقدامات لازم بايد براي پيشرفت فيزيكي اين ورزشگاه صورت گيرد تا در سوم خرداد ماه سال 91 شاهد افتتاح آن باشيم.

'ايرج رحماني' مديركل وقت ورزش و جوانان استان زنجان نيز در اين بازديد اعلام كرده بود ، براي تكميل اين ورزشگاه نياز به اعتباري بالغ بر 50 ميليارد ريال است.

'علي اكبر كريمي' معاون عمراني استاندار زنجان نيز در 19 آذرماه 91 در جلسه كارگروه ميراث فرهنگي استان بيان كرده بود ورزشگاه 15 هزار نفري فوتبال زنجان كه در جوار مجموعه فرهنگي و تفريحي گاوازنگ در حال احداث است و جزو طرح هاي مهر ماندگار مي باشد در اواخر سال 92 به بهره برداري خواهد رسيد.

597/596