۲۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۵۳
کد خبر: 81318670
T T
۰ نفر
آلبوم موسیقی یك فانتزی به بازار آمد

تهران - ایرنا - آلبوم یك فانتزی كاری از گروه هلندی كپرا با الهام از موسیقی خاورمیانه وارد بازار موسیقی كشور شد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا ، این مجموعه اثری از تریوی كپرا از كشور هلند است كه در آن رمبرانت فردریش (نوازنده پیانو)، تونی اوروا‌تر (نوازنده كنترباس) و وینست پلنجر (نوازنده تمبك) و مهمان گروه یورام لاچیش به عنوان (نوازنده كلارینت) ایفای نقش می كند.

این گروه با استفاده از شه نای و سرنا در ساخت و تنظیم قطعات این آلبوم سعی كردند تا مفاهیم و نواهای موسیقی خاورمیانه‌ را با فضای موسیقی جاز ادغام كنند.

از جمله دیگر فعالیت‌های تریوی كپرا همكاری با كیهان كلهر در فستیوال نوامبر میوزیك سال 2013 در شهر آمستردام هلند است.

رامبرانت فرریش سالهایی از جوانی‌اش را در مصر زندگی كرده و با فرهنگ و نواهای شرقی آشنایی كامل دارد. تونی اُوروا‌تر با موسیقیدان‌های زیادی از این ناحیه همكاری كرده و درنتیجه به مناسبت‌های مختلف از شرق دیدن كرده است. بعد‌ها، وینسنت پلنجر، درطی مطالعاتش روی تمبكِ ایرانی، به بداهگی و گرمای موسیقی ایرانی پی برده است.

این مجموعه شامل 12 قطعه است كه آپادانا، ضرب رنگ، دستگاه نقاشی، دستگاه انور، خواهشی از پاییز و یك فانتزی نام برخی از این قطعات هستند.

آلبوم یك فانتزی به همت موسسه رهگذر هفت اقلیم وارد بازار موسیقی كشور شده است.



**آلبوم سیم با صدای امیر بهمنش منتشر شد

آهنگسازی قطعات این مجموعه موسیقایی به عهده سهند مهدی‌زاده بوده است و اشعار آلبوم از حافظ، مولانا، سعدی، خیام، عماد خراسانی، وحشی بافقی، هاتف اصفهانی، ژاله اصفهانی، رفیع مشهدی، رفعتی تبریزی است.

آلبوم سیم شامل هشت قطعه است و در تدوین آنها از سازهای نی، كمانچه، گیتار، ویولن، ویولن آلتو، ویلن سل، دف، هارمونیكا، سه تار، عود، دیوان و.... استفاده شده است.

در این مجموعه عرفان شهرآبادی، احسان داوودآبادی، آرمان زندیه، شیرین ذولنوری، علی خباز، پوریا یگانه، سهند مهدیزاده، صنم امامی و.... به عنوان نوازنده حضور دارند.



** تالار وحدت میزبان گروه موسیقی حسنخانی

گروه موسیقی حسنخانی به خوانندگی امیر رفعتی 4 و 5 مهر ماهد در تالار وحدت برنامه اجرا می كند .

گروه موسیقی حسنخانی به سرپرستی فرهاد طوطیان در دو شب متوالی در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود و تصنیف‌های جاودان قدیمی را با صدای امیر رفعتی به سرپرستی فرهاد طوطیان و تنظیم‌های مسعود زاهدی پور طی دو شب تقدیم علاقه مندان می‌كند.

این اركستر كه با كوشش و اهتمام مسعود حسنخانی شكل گرفته است، تصنیف‌های جاودان قدیمی را با صدای امیر رفعتی به سرپرستی فرهاد طوطیان و تنظیم های مسعود زاهدی پور طی دو شب تقدیم علاقه مندان می كند.

افزون بر فرهاد طوطیان به عنوان سرپرست و نوازنده ویلن و امیر رفعتی به عنوان و خواننده، افرا تهرانی: ویلن ، مسعود زاهدی پور: تار ، علی بشردوست : سنتور ، سعید فتحعلی : عود ، هاله صفرزاده: ویلن ، ابراهیم قائدی: ویلنسل ، علیرضا شاطری: تنبك ، بهزاد بزرگ نیا: تار باس ،میثم شبیری : كلارینت ، تینا لاجوردیان : عود ، سینا كلوت : ویولا ، بهبد قلمكاری : ویلن ، لیدا باقری : فلوت ، سعیده لواسانی : فلوت ، فرزانه قیدی : ویلن ، سولماز اقامحمدی : ویلن ، احسان رستمی پور :سازهای كوبه ای و پگاه پزشك نژاد : ویلن به عنوان نوازنده در گروه حسنخانی هنرنمایی می كنند.

كنسرت گروه موسیقی حسنخانی 4 و 5 مهرماه ، ساعت 22 در تالار وحدت برگزار خواهد شد.



** سومین دوره كارگاه های آموزشی حمید متبسم در تهران

در ادامه كارگاه های آموزشی حمید متبسم در تهران ، مستر كلاس تحلیلی و تفسیری ردیف میرزاعبدالله مهرماه برگزار می شود.

این مستر كلاس ها كه از اردیبهشت ماه امسال در تهران برگزار شده ، در سومین دوره خودش به موضوع آموزش تحلیلی و تفسیری مایه های ابوعطا و بیات ترك (ردیف میرزا عبدالله ) اختصاص دارد.

این كارگاه ها در هر جلسه( شش ساعته) توسط موسسه فرهنگی - هنری نغمه حصار برگزار می‌ شود.

حمید متبسم اولین دوره این مستر كلاس را 30 اردیبهشت ماه برگزار كرد و به دنبال آن 14 و 15 مردادماه دومین دوره را كه به شیوه ها و تكنیك های نوازندگی و نیز مبانی آموزشی اختصاص داشت، برپا كرد.

این نوازنده تار و سه تار كارگاه سوم خود را نیز مهرماه برگزار خواهد كرد .

فراهنگ (2) ** 9252 ** 1569
۰ نفر