۲۱ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8132394
T T
۰ نفر
یک مقام حماس هر گونه پیشرفت در توافق مبادله اسرا را تکذیب کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/21 کلیات.حماس.اسرا.شلیت تهران - یک عضو دفتر سیاسی حماس، حصول هر گونه پیشرفت در توافق مبادله اسیران فلسطینی با نظامی اسیر صهیونیستی در غزه را تکذیب کرد.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، شبکه تلویزیونی الجزیره قطر روز دوشنبه با اعلام این خبر، افزود : محمد نزال در حالی این مطلب را بیان کرد که پس از چند روز تبلیغات رسانه های اسرائیلی مبنی بر قریب الوقوع بودن اجرای توافق مبادله اسرا، ایهود اولمرت کوشید از میزان خوشبینی ها درباره پیشرفت در امضای این توافق بکاهد.
وی گفت: خوشبینی اغراق آمیز که مطبوعات درباره مساله آزادی گلیعاد شلیت نظامی اسیر اسرائیلی نشان دادند، بی فایده و حتی مضر است.
اولمرت دیروز در جلسه ای با حضور وزیران دفاع و امور خارجه، نتایج مذاکرات عاموس گلیعاد رییس مذاکره کننده رژیم صهیونیستی در مورد آتس بس در قاهره درباره تثبیت آتش بس و آزادی شلیت در غزه را بررسی کرد. موضوع آزادی شلیت، در صدر صفحات نخست روزنامه های اسرائیل نیز قرار داشت. این روزنامه ها از پیشرفت در مذاکرات مربوط به آزادی شلیت در چارچوب توافق تثبیت آتش بس غزه سخن گفتند، اما برخی وزیران کابینه اسرائیل کوشیدند افکار عمومی اسرائیل را برای پرداختن بهای سنگین برای آزادی شلیت آماده کنند. بهای سنگین اسرائیل، همان شرط حماس برای آزادی یکهزار اسیر فلسطینی از زندان های اسرائیل از جمله همه اسیران زن و کودک و همه نمایندگان و وزیران حماس است.
از سوی دیگر، محمود الزهار یکی ار رهبران حماس دیروز پس از مذاکره با رهبران این جنبش در دمشق پیرامون توافق آتش بس با اسرائیل عازم دوحه پایتخت قطر شد.
پیش بینی می شود هیات حماس امشب یا بامداد فردا برای ادامه مذاکرات با طرف مصری به قاهره بازگردد.
برخی ناظران معتقدند حضور محمود الزهار در برابر رسانه ها و سفر هیوت مذاکره کننده حماس به قاهره که الزهار ریاست آن را بر عهده داشت و عزیمت الزهار برای مشورت با رهبران حماس در دمشق، نشانه ای است از بروز نوعی پیشرفت در تلاش های مصر برای تحقق توافق پیش از برگزاری انتخابات اسرائیل.
نظرسنجی ها در اسرائیل حاکی از سقوط قریب الوقوع ائتلاف حاکم به رهبری حزب کادیما در برابر احزاب راستگرای افراطی است.
صویر 1609**1491 شماره 056 ساعت 09:50 تمام
۰ نفر