۷ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۲۹
کد خبر: 81330992
T T
۰ نفر
آتش نشانان بجنوردي در 547 عمليات امداد و نجات و حريق  شركت كردند

بجنورد - ايرنا - معاون اداري و مالي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري بجنورد گفت: آتش نشانان اين شهر 200هزار نفري نيمه نخست امسال در 547 مورد عمليات امداد و نجات و اطفاي حريق حضور يافتند.

'علي يكدل' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: از مجموع اين عمليات ها 264 مورد مربوط به امداد و نجات و 283 مورد مربوط به آتش سوزي بوده است.

وي افزود: بيشترين امداد و نجات در اين مدت مربوط به دفع حيوانات مزاحم از قبيل مار، پرنده هايي نظير جغد، شاهين و خفاش با 62 مورد بوده است.

وي گفت: امداد و نجات در حبس شدگي در اماكن مختلف با 47 مورد نيز به عنوان دومين حوادث اتفاق افتاده در اين استان بوده و مابقي نيز ساير حوادث است.

وي افزود: در تمامي عمليات هاي امداد و نجات در اين مدت 66 مرد و 48 زن از سوي نيروهاي اين سازمان نجات يافتند كه در اين عمليات ها 31 نفر مجروح و دو نفر نيز كشته شدند.

وي كل آتش سوزي هاي بجنورد در شش ماهه اول سال جاري را 283 مورد ذكر كرد و گفت: بيشترين آتش سوزي با 57 مورد مربوط به منازل مسكوني است.

وي بيشترين علت اين آتش سوزي ها را نيز انتقال حرارت با 25 مورد، اتصال برق با 10 مورد ذكر كرد.

يكدل افزود: آتش سوزي وسايل نقليه و خودرو نيز در اين مدت 35 مورد و آتش سوزي باغ ها و مزارع نيز 41 مورد بوده است.

معاون اداري و مالي سازمان آتش نشاني بجنورد در خصوص تصادفات نيز گفت: در اين مدت آتش نشانان در 33 حادثه تصادف و واژگوني عمليات امداد و نجات انجام دادند كه به 19 مصدوم كمك كردند و همچنين هفت نفر كه در داخل خودرو محبوس شده بودند نجات دادند.

يكدل افزود: در شش ماهه دوم سال گذشته نيز نيروهاي اين سازمان در 460 عمليات شركت كرده بودند كه از مجموع اين تعداد 265 مورد مربوط به اطفاي حريق و 195 مورد نيز امداد و نجات بود.

شهر بجنورد داراي دو منطقه شهرداري است.ك/3

7184/330