۲۷ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۴۱
کد خبر: 81354234
T T
۰ نفر
زارع: جنگ اصلي در كسب امتياز براي سهميه المپيك است

تهران - ايرنا - سرمربي تيم ملي وزنه برداري ايران گفت: جنگ اصلي در رقابت هاي جهاني قزاقستان در كسب بيشترين امتياز براي سهميه المپيك است كه در آن بخش فقط امتياز 6 وزنه بردار محاسبه مي شود.

به گزارش ايرنا از فدراسيون وزنه برداري، بهمن زارع درباره آخرين وضعيت تيم ملي در فاصله كمتر از چهار هفته تا آغاز رقابت هاي جهاني افزود: تلاش ما اين است كه تيم ملي وزنه برداري را با تركيبي كامل به اين مسابقه ها اعزام كنيم كه اين امر در رتبه تيمي ايران در رقابت هاي جهاني تاثير گذار خواهد بود.

وي اظهار داشت: بعد از بازيهاي آسيايي اينچئون برخي ملي پوشان با مشكلاتي دست به گريبان بودند و نتوانستند در موعد مقرر در كمپ تيم هاي ملي حاضر باشند و به عنوان سرمربي اگر نگاه شخصي داشتم، حتما آنها را از تيم ملي كنار مي گذاشتم اما در اين شرايط بايد به موضوع با نگاهي ملي نگريست و از امروز (يكشنبه) مرتضي رضائيان به جمع اردونشيان اضافه خواهد شد و جابر بهروزي هم روزهاي آتي به اردو خواهد آمد.

سرمربي تيم ملي درباره غيبت نواب نصيرشلال هم گفت: روي نواب براي حضور در رقابت هاي جهاني حساب كرده بوديم و او هشت ماه در كنار ملي پوشان در اردوها حضور داشت، اما نمي دانم كه چرا او چنين تصميمي را گرفته است.

وي بيان داشت: نواب از وزنه برداراني بود كه مي توانست در بازي هاي آسيايي مدال كسب كند، اما افتخارآفريني در عرصه ورزش فقط كسب مدال نيست، گاهي اوقات اين كه شما پشت تيم ملي را خالي نكنيد و در مسابقاتي كه حكم كسب سهميه المپيك را دارد، براي تيم امتياز كسب كنيد هم به اندازه مدال ارزشمند است.

زارع با اشاره به اهميت رقابت هاي جهاني قزاقستان به عنوان اولين مرحله كسب سهميه المپيك 2016 ريودوژانيرو گفت: در سه مقطع مختلف يعني قبل از المپيك 2000 سيدني، 2004 آتن و 2008 پكن، مسابقات جهاني قبل از المپيك را تجربه كرده ام و مي دانم چطور تيم ها حتي براي كسب يك امتياز بيشتر با يكديگر مبارزه مي كنند و از يك امتياز هم نمي گذرند تا از شانس بيشتري براي كسب 6 سهميه كامل المپيك برخوردار باشند.

وي تصريح كرد: از مسوولان ورزش در وزارت ورزش و جوانان و كميته ملي المپيك مي خواهم كه ملي پوشان وزنه برداري را در اين مقطع حساس تنها نگذارند و در هفته هاي اخير برخي منتقدان با هدف تخريب حسين رضازاده هجمه گسترده اي عليه فدراسيون به راه انداخته اند، غافل از اينكه چنين برخوردهايي در وهله اول به تيم ملي ضربه مي زند.

سرمربي تيم ملي يادآور شد: ملي پوشان وزنه برداري در اين مقطع مظلومانه تمرين مي كنند و تنها هستند و آنها نياز به حمايت و توجه بيشتر دارند و در كشورهاي ديگر هميشه به اين خاطر كه انتظارات از نفرات قهرمان بيشتر است به آنها بيشتر توجه مي شود.

وي درباره هدف گذاري در رقابت هاي جهاني قزاقستان گفت: انتظارات را بي دليل نبايد بالا برد و از ميان نفرات حاضر در اردوي تيم ملي با توجه به سطح بالاي مسابقات جهاني، فقط بهداد سليمي و كيانوش رستمي شانس كسب مدال دارند و بقيه بايد براي كسب امتياز بجنگند.

زارع تصريح كرد: در فوق سنگين روس ها دو وزنه بردار دارند كه پابه پاي بهداد در حال پيشرفت هستند و در دسته 85 كيلوگرم هم حداقل 5 وزنه بردار هستند كه ركورد مجموع شان 380 كيلوگرم يا بيشتر است و هدف اصلي ايران كسب بيشترين امتياز براي سهميه المپيك 2016 است و شش تيمي كه در پايان مسابقات جهاني 2014 و 2015 حائز بيشترين امتياز باشند، هر شش سهميه كامل المپيك 2016 را به دست مي آورند.

دورجديدتمرينات تيم ملي وزنه برداري باحضور 8 ملي پوش شامل مجيد عسكري، رسول تقيان، كيانوش رستمي، محمدرضا براري، كيا قدمي، محسن بهرام زاده، عليرضا سليماني و بهداد سليمي از 14 مهرماه در كمپ تيم هاي ملي آغاز شد.

مرتضي رضاييان هم از امروز (يكشنبه) به جمع ملي پوشان اضافه شد.

محمدرضا براري و بهادر مولايي به دليل تشديد مصدوميت، رقابت هاي قهرماني جهان را از دست دادند.

انتخابي المپيك 2016 ريودوژانيرو برزيل به حساب مي آيد از 17 آبان در آلماتي آغاز خواهد شد.

ورزشي (1)**1067**1379