۵ آبان ۱۳۹۳، ۸:۴۹
کد خبر: 81364850
T T
۰ نفر
زمینه حضور بیشتر مردم و بخش خصوصی را در آموزش و پرورش فراهم كنیم

یزد - ایرنا - فرماندار یزد گفت: باید زمینه حضور مردم و بخش خصوصی در آموزش و پرورش بیش از پیش فراهم شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد كه روز دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت محمود شاكری شمسی در بازدید از دبیرستان دخترانه شاهد حیدری افزود: با توجه به اعتبارات محدود دولتی و نیازهای گسترده مدارس باید مسئولین آموزش و پرورش موانع مشاركت مردم اعم از مادی و معنوی را رفع سازند.

وی گفت: خوشبختانه مدیریت مدرسه با همكاری معاونین، دبیران و مشاورین توانسته اند اقدامات ارزشمندی را در زمینه های عمرانی، علمی و پژوهشی انجام دهند كه شایسته تقدیر است.

فرماندار یزد با تأكید به اینكه مدیران مدارس نقش بسزایی را در كارآمدی و موفقیت مدارس دارند اظهار داشت: قطعاً وجود یك تیم مدیریت قوی و تحول خواه موجب تعالی مدرسه و كسب عناوین برتر در رشته های مختلف فرهنگی، علمی، پژوهشی، ورزشی و .... در سطح ناحیه ، استان و حتی كشوری خواهد شد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدارس خاطر نشان كرد: حضور دانش آموزان در شوراهای دانش آموزی در واقع یك تمرین و ممارستی برای سهیم شدن و نقش آفرینی آنان در آینده برای پست های اجتماعی است.

وی بر توانمند سازی دانش آموزان در ابعاد مختلف تأكید كرد و افزود: متأسفانه در گذشته در مدارس به بعد علمی و آموزشی بیشتر توجه شده، كه امروز ما بعضاٌ شاهد این هستیم كه دانش آموزان علی رغم كسب رتبه های برتر علمی در برخی از مسائلی كه در جامعه با آنها روبرو هستند در انجام برخی از امور اجتماعی دچار مشكل می شوند.

گزارش دیگری حاكیست مدیر كل دفتر آمار و اطلاعات استانداری یزد از ستاد سرشماری عمومی كشاورزی شهرستان یزد بازدید كرد.

حمید فخرالدین در بازدید از ستاد سرشماری عمومی كشاورزی شهرستان یزد با بیان اینكه مركز آمار ایران با توجه به شاخص های احتماعی، فرهنگی، اقتصادی و كالبدی كشور را به مناطق مختلف تقسیم بندی نموده است.گفت: این تقسیم بندی با توجه به اینكه بومی نشده است یكسری ناهماهنگی و عدم تعادل در زمینه اجرای طرح سرشماری عمومی كشاورزی وجود دارد.

مدیر كل دفتر آمار و اطلاعات استانداری یزد با اشاره به جمع آوری اطلاعات با استفاده از رایانه قابل حمل( تبلت) در این دوره از سرشماری گفت: افزایش سرعت، كاهش هزینه ها، دقت در انجام كار و بالا رفتن كیفیت كار از مزایای حذف كاغذ و استفاده از رایانه قابل حمل است.

قائم مقام مدیر اجرایی سرشماری عمومی كشاورزی شهرستان یزد اظهار داشت: در این دوره از سرشماری 12 هزار نفر در رده های اجرایی مختلف مشغول به كار هستند.

وی با اعلام اینكه فرآیند اجرای طرح سرشماری عمومی كشاورزی در شهرستان یزد مطلوب و رضایت بخش است گفت: برای هر ده شهرستان استان از ابتدای طرح یك نمودار آمار ترسیم شده كه تاكنون براساس اطلاعات ارسال شده به مركز آمار شهرستان یزد عملكرد خوبی را داشته است.

فخرالدین اضافه كرد: با توجه به خشكسالی سالهای اخیر، ادغام برخی از روستاها به شهر، و تغییر كاربری زمین های كشاورزی، آمار بهره برداران به نسبت سرشماری عمومی كشاورزی گذشته با كاهش مواجه خواهد بود.

مدیر كل دفتر آمار و اطلاعات استانداری یزد با تأكید به اینكه صحت و دقت در جمع آوری اطلاعات و همچنین رعایت دستورالعمل ها و چارچوب از اهمیت بسزایی برخوردار است افزود: در این سرشماری هدف جمع آوری اطلاعات به روز و دقیق از وضعیت بخش كشاورزی و ارائه به برنامه ریزان برای سیاستگذاری در 10 سال آینده می باشد.

قائم مقام مدیر اجرایی سرشماری عمومی كشاورزی در پایان با اشاره به اینكه در آینده ای نزدیك برنامه پنج ساله ششم توسعه تدوین خواهد شد اظهار داشت: 200 شاخص به منظور تدوین این برنامه در نظر گرفته شده كه بالغ بر 50 شاخص آن مربوط به اطلاعات بخش كشاورزی حاصل از سرشماری عمومی كشاورزی است.

همچنین معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری یزد از همكاری خوب بهره برداران با مأموران آمارگیری سرشماری عمومی كشاورزی در شهرستان خبر داد.

افسانه شهابی پور در جلسه ای با حضور مدیر كل دفتر آمار و اطلاعات استانداری، مدیریت جهاد كشاورزی ، معاون فنی و آموزشی و كارشناسان فنی ستاد سرشماری عمومی كشاورزی شهرستان گفت: اجرای كامل طرح سرشماری عمومی كشاورزی در تحقق اقتصاد مقاومتی و نیز قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه دركشور نقش بسیار اساسی دارد.

وی افزود: امروز براساس اسناد موجود سهم بخش كشاورزی درتولید ثروت ملی ، اقتصاد ، مدیریت آب و نهاده های كشاورزی و تولید ناخالص داخلی تاثیر فراوانی دارد.

نماینده تام الاختیار مدیر اجرایی سرشماری عمومی كشاورزی شهرستان با بیان اینكه آمار و اطلاعات صحیح پایه و اساس برنامه ریزی برای توسعه و پیشرفت هر كشوری است افزود: در طرح سرشماری عمومی كشاورزی همه ادارت و نهادهای شهرستان با یك تعامل سازنده و مستمر در زمینه اجرای هر چه مطلوبتر این سرشماری در تلاش می باشند.

وی با اعلام اینكه بهره برداران، همكاری خوبی با مأموران آمارگیر سرشماری عمومی كشاورزی داشته اند اضافه كرد: خوشبختانه با بیان اهمیت نتایج حاصل از اجرای طرح سرشماری كشاورزی در برنامه ریزی های كلان توسط دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی به مردم، همكاری سازنده بهره برداران و همچنین آموزش های موثر به ماموران آمارگیر پیش از شروع این طرح به خوبی در حال انجام است.

در ادامه جلسه معاون فنی و آموزشی ستاد سرشماری عمومی كشاورزی گزارشی از نحوه اجرای طرح و همچنین اقدامات انجام شده ارائه نمودند.

طرح سرشماری عمومی كشاورزی از 5 ماه مهر سال جاری آغاز شده و تا 18 ماه آبان نیز ادامه دارn.

;/3

7547/650