۷ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۱۱
کد خبر: 81367961
T T
۰ نفر
نادران: مجلس فارغ از حاشیه سازی ها به وظیفه خود عمل می كند

تهران- ایرنا- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مجلس فارغ از حاشیه سازی ها به وظیفه خود عمل می كند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، الیاس نادران در جلسه رای اعتماد مجلس شورای اسلامی وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان مخالف، افزود: مجلس منفعل نخواهد شد و زیر بار حاشیه سازی ها نمی رود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وقتی آقای نیلی معرفی شدند من با هیات رییسه صحبت كردم و استدعا كردم اگر آیین نامه داخلی اجازه می دهد بعد از فرمایشات رییس جمهوری و سخنان آقای نیلی رای گیری شود تا هم وقت مجلس گرفته نشود و هم برخی كدورت ها شكل نگیرد.

وی افزود: ملاحظات بین المللی، مشكلات مردم و طرح و لوایح دستور كار مجلس برای ما اولویت داشت، مجلس تمام وقت لوایح تقدیمی دولت در حوزه اقتصادی و طرح های اساسی را پیگیری می كند اما متاسفیم كه وقت هیات دولت و مجلس برای چنین بحث هایی گرفته می شود.

این عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: جناب آقای رییس جمهوری امروز در مجلس فرمایشات خوب را مطرح كردند، كاش این فرمایشات را در جمع مردم زنجان هم می شنیدیم، حرف هایی را كه باید اینجا می زدید جای دیگری زده ای و حرف هایی را كه باید در جای دیگر می گفتی اینجا زده ای.

این نماینده مردم تهران خطاب به رییس جمهوری گفت: شما باید از مجلس در بین مردم دفاع می كردید، در جلسه استیضاح درخواست كردند كه حضور داشته باشید، نمایندگان استیضاح كننده پذیرفتند كه جلسه به جای چهارشنبه روز سه شنبه باشد تا شما به سفر اردبیل برسید اما خود شما روز آن را به چهارشنبه منتقل كردید.

وی افزود: آقای رییس جمهور از هر تریبونی كه گیرآورده است علیه مجلس سخن گفته است اما سخن از وحدت و همدلی می كنید، كاش حداقل معاونین رییس جمهوری مذاكرات روز استیضاح را به آقای رییس جمهوری می دانند كه مطالعه كند.

نادران ادامه داد: بین خود و خدا، آیا مساله اصلی استیضاح كنندگان موضوع بورسیه ها بود؟ امان از دست مشاورین «و ما ادراك ما المشاور».

این نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی عنوان كرد: اگر فردی را معرفی می كنید و برای آن رای می خواهید، آیا ایجاب می كند از هر تریبونی كه پیدا كردید به مجلس حمله كنید؟ برای طرح امر به معروف و نهی از منكر چرا مجلس را متهم می كنید؟ شما نماینده دارید، سخنش را از تریبون بزند.

نادران با بیان اینكه چرا برای مجلس حاشیه سازی می كنید، گفت: بورسیه ها چه نقشی در استیضاح فرجی دانا داشته است؟ همان زمان به ما گفته شد كه اگر وی را استیضاح كنید فردی از وی بدتر را جایگزین خواهند كرد، اتفاقا در این مورد صادق بودند و دولت راستگو بودن یعنی همین اما مجلس فارغ از این حاشیه سازی ها به وظیفه خود عمل می كند.

وی همچنین خطاب به وزیر پیشنهادی برای وزارت علوم عنوان كرد: اگر شما گزینه اصلی هستید بفرمایید امتیاز شما نسبت به آقای فرجی دانا چیست،آیا مدیرتر ،متدین تر و توانمندترید هستید؟سابقه مدیریتی شما در دانشكده مشخص است.

عضو شورای مركزی فراكسیون اصولگرایان در پاسخ به یكی از نمایندگان موافق گفت: مشخص است كه اقدامات معاونین به سرپرست مربوط است، مقام رهبری بارها فرمودند كه اردوهای مختلط برده نشود، شما سفر تركیه به صورت مختلف می برید و آن را با اردو مختلط داخل مقایسه می كنید.

نادران افزود: سخنان آقای آشنا كه دوباره به مجلس حمله كرده است و گفته اقلیتی می خواهد مجلس را اداره كند از كجا آمده است؟ آیا از سرخیرخواهی است؟ اما مجلس با این حرفها تحریك نمی شود.

وی ادامه داد :شما متوسل به ضدانقلاب های خارج از كشور شده اید و جرات نمی كنید یك كلمه علیه اصلاح طلبان كه خط قرمزها را رد كرده اند، بیان كنید، شما هیچ مرزبندی با ضدانقلاب ندارید.

این نماینده مجلس همچنین خطاب به نیلی گفت: شكل معرفی شما اولین بار نامه معرفی وزیر را به رسانه ها می دهند و چهار روز بعد از تریبون مجلس خوانده می شود، آیا این جدی گرفتن مجلس است؟

نادران اضافه كرد: من فرض می كنم شما گزینه اصلی این وزارتخانه هستید،اگر چنین است چرا بعد از استیضاح آقای فرجی دانا شما را به عنوان سرپرست انتخاب نكردند كه دست كم دو ماه سرپرستی این وزارتخانه را به عهده می گرفتید تا ما بتوانیم ارزیابی كنیم.

وی تصریح كرد: اما باید اشاره كنم كه در بحث فتنه اساسی ترین نكته این است كه عده ای برای دلسوزی و برای دفاع از ارزش ها و برای مقابله با فتنه گری ها جریان را مدیریت كردند اما عده ای بر روی این فتنه بنزین ریخته اند.

مخالف وزیر پیشنهادی ادامه داد: آقای نیلی در دی ماه 88 و بعد از 16 آذر نامه نوشته است.16 آذری كه در دانشكده فنی به تصویر امام راحل(ره) توهین شده است اما بعد می گویند ما در فتنه نقش نداشته ایم.

نادران خطاب به نیلی گفت: ما موضع نمی خواهیم ، عملكرد می خواهیم .شما بفرمایید در دوران فتنه عملكرد شما چه بوده است؟

وی افزود: برخی گفته اند اینها حر هستند و توبه كرده اند در حالیكه حر بعد از اینكه مقابل امام حسین(ع) را گرفت، توبه كرد و با لشكرش همان روز پشت امام حسین(ع) نماز خواند اما امروز این آقایان آیا پشت رهبری نماز می خوانند؟

سیام**9012**9173**1429
۰ نفر