مرحله دوم برداشت برنج از 700 هكتار زمینهای شهرستان قصرقند آغاز شد

زاهدان - ایرنا - مدیر اداره جهاد كشاورزی شهرستان قصرقند استان سیستان و بلوچستان اعلام كرد كه مرحله دوم برداشت برنج از هفته جاری در سطح 700 هكتار زمینهای كشاورزی این شهرستان آغاز شد.

'سعید اولیایی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمینهای كشاورزی قصر قند سالی دو بار برنج كشت می شود، مرحله نخست كشت از بهمن ماه آغاز و زمان برداشت آن خرداد ماه است و مرحله دوم كشت این محصول راهبردی خرداد ماه و برداشت آن از آبان ماه شروع می شود.

وی گفت: در مرحله نخست ارقام شفق، شیرودی، ندا و نعمت و در مرحله دوم ارقام صدری، 'بوتو'، 'وشبو' و' هیر محلی' كشت می شود.

مدیر جهاد كشاورزی قصرقند بیان كرد: این شهرستان به دلیل برخورداری از 126 رشته قنات پر آب و شرایط اقلیمی مناسب یكی از مهمترین مناطق كشت برنج سیستان و بلوچستان است.

این مسئول اظهار كرد: قصر قند با یكهزار و 400 هكتار زمین قابل كشت برنج، بیشترین سطح تولید این محصول راهبردی را در سیستان و بلوچستان به خود اختصاص داده است.

به گفته وی ،سالیانه سه هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در شالیزارهای این شهرستان كار یا امرار معاش می كنند.

اولیایی خاطر نشان كرد: آب هفت هزار و 850 هكتار زمین كشاورزی شهرستان از 126رشته قنات و 415 حلقه چاه و چاهك و 52 دهنه چشمه تامین می شود.

شهرستان قصرقند در 600 كیلومتری جنوب زاهدان با هشت هزار و 750 هكتار زمین كشاورزی یكی از قطبهای كشاورزی جنوب سیستان وبلوچستان است.ك3

7437 /2047/