۱۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۴۴
کد خبر: 81375168
T T
۰ نفر
تله‌فيلم يك خواب كوچولو در قاب شبكه شما

تهران-ايرنا-تله فيلم يك خواب كوچولو به تهيه كنندگي و كارگرداني حسين عامري روز پنجشنبه ساعت 23 از شبكه شما آماده پخش است.

حسين عامري روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار راديو و تلويزيون ايرنا اظهار داشت: اين تله فيلم در صدا و سيماي مركز گلستان تهيه و توليد شده و ترويج فرهنگ بومي استان گلستان، فرهنگ شهادت و ايثار و همچنين نگاه به آداب و رسوم مردم استان در ماه محرم از جمله دلايل توليد اين تله فيلم است.

وي اين تله فيلم را اينگونه خلاصه كرد: 'مردي كه مداح اهل بيت است به تازگي ازدواج كرده و بر اثر سانحه ي تصادف همسرش را از دست مي‌دهد به همين علت از خواندن براي امام حسين (ع) دست مي‌كشد در مسير داستان با افراد مختلفي آشنا مي‌شود كه باعث متحول شدن زندگي او مي‌شوند'.

در اين تله فيلم تركيبي از بازيگران ملي و بومي حضور دارند تا با تعامل يكديگر زمينه توليد يك اثر با كيفيت به وجود آيد. همچنين در ۲۵ لوكيشن سعي شده تا جذابيت‌هاي بصري و مناطق ديدني استان به تصوير كشيده شود.

ارسطو خوش رزم، عليرضا پورمحمد، ويدا جوان، سياووش ناظم و… از جمله بازيگراني هستند كه در اين تله فيلم به ايفاي نقش پرداخته‌اند.

اين تله فيلم پنجشنبه 15 آبان ساعت 23 به روي آنتن شبكه 'شما' مي رود.



**راه به نتيجه رسيدن مذاكرات هسته اي مستند شد

مستند «نوبت انعطاف شماست» پنج شنبه اين هفته 15 آبان ماه از شبكه مستند پخش مي شود.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، تاكنون در تنظيم توافق و پذيرش تعهدات ، ايران انعطاف مناسبي نشان داده است و حتي براي اعتماد سازي تعهدات متعددي پذيرفته است اما آيا اين روند در تمام اعضاي اين گروه مشاهده مي شود؟ اين مستند به موضوع «الزامات به نتيجه رسيدن مذاكرات هسته اي» مي پردازد.

«نوبت انعطاف شماست» پنج شنبه ، ساعت 18:30 و به مدت 20 دقيقه از شبكه مستند پخش مي شود.



**در جستجوي هشتمين اعجوبه جهان

مستند سينمايي « لاينوتايپ: در جستجوي هشتمين اعجوبه جهان » ساخته داگلاس ويلسون فردا ، پنج شنبه از شبكه مستند سيما پخش مي شود .

علاقه مندان مي توانند« لاينوتايپ: در جستجوي هشتمين اعجوبه جهان » را پنج شنبه ، 15 آبان ماه ، ساعت 21:30 و به مدت 75 دقيقه از شبكه مستند تماشا كنند.



**ديوار شيشه اي زندگي يك مستندساز روي آنتن

مستند «ديوار شيشه اي » از مجموعه « يك فيلم ، يك حقيقت » به تهيه كنندگي ناهيد دل آگاه از شبكه مستند پخش مي شود.

« ديوار شيشه اي» مستندي درباره مصطفي رزاق كريمي به كارگرداني سام كلانتري است و از نگاهي متفاوت زندگي اين مستندساز كشورمان را به تصوير كشيده است.

مصطفي رزاق كريمي از سال 1355 فعاليت فيلم سازي مستند را به صورت آماتور شروع كرد و سال 1358 به كشور اطريش جهت ادامه تحصيل در رشته معماري رفت. او در طول سالهاي 1361 الي 1370 به صورت حرفه‌اي براي شبكه هاي تلويزيوني و مراكز فرهنگي كشورهاي آلماني زبان به عنوان كارگردان فعاليت داشته است.

در سال 1370 با دعوت بنياد سينمايي فارابي به ايران برگشته و به اتفاق مرتضي رزاق‌كريمي فيلم‌هاي متعددي كارگرداني كرده است. اخيرا مستند « خاطراتي براي تمام فصول » به كارگرداني او برنده جوايز متعددي از جشنواره هاي معتبر شده است.

«يك فيلم ، يك حقيقت» در هر قسمت نگاهي نو به زندگي يكي از فيلمسازان شاخص سينماي مستند دارد و با ساختارهاي مختلف توسط كارگردانان جوان سينماي مستند ساخته مي‌شوند و تاكنون نيز در جشنواره هاي مختلف حضور داشته‌ است.

« ديوار شيشه اي » جمعه اين هفته ، 16 آبان ماه ، ساعت 23 از شبكه مستند پخش مي شود.



**هجوم اسب هاي ايراني به شبكه مستند

مستند « اسب هاي ايراني » پنج شنبه اين هفته ، 15 آبان ماه از شبكه مستند پخش مي شود.

اين مستند درباره نزديك ترين دوست انسان در طول تاريخ است كه هميشه انسان را در جنگ ها و گرفتاريها همراهي كرده است و سر انجام با پيشرفت علم به تاريخ سپرده شده است . نقش اسب در زندگي و تاريخ ما ايراني ها بيش از ملل ديگر بوده است كه حتي در نامگذاري ها نيز مشهود است . اين مجموعه به معرفي نژادهاي اسب ايراني و تاريخچه آنها و رابطه دوستانه و ديرينه ايرانيان با اسب مي پردازد.

« اسب هاي ايراني » پنج شنبه ، ساعت 21 و به مدت 30 دقيقه از شبكه مستند پخش مي شود.

فراهنگ**9187**1569