۲۱ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8138009
T T
۰ نفر

هفته فرهنگی ایران در گرجستان آغاز به کار کرد

۲۱ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8138009
هفته فرهنگی ایران در گرجستان آغاز به کار کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/21 فرهنگی.گرجستان.خارجی.ایران باکو - هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در گرجستان روز چهارشنبه با حضور شخصیت های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در آکادمی هنر تفلیس آغاز به کار کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از سفارت ایران در تفلیس ، در این مراسم معاون نخست وزیر، معاون وزیر امور خارجه، قایم مقام وزیر فرهنگ،جمعی از نمایندگان مجلس، تعدادی از سفرای مقیم این کشور و جمع کثیری از شخصیت های فرهنگی و علمی گرجستان و نیز ایرانیان مقیم این کشور حضور داشتند.
در این مراسم پس از نواختن سرودهای ملی دو کشور ، مجتبی دمیرچی سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان طی سخنانی با اشاره به روابط دیرینه ایرانیان و گرجی ها ، برگزاری هفته فرهنگی را با هدف آشنایی بیشتر جامعه گرجستان با فرهنگ و تمدن کهن ایرانی و نیز شناخت هنرمندان ایرانی از این کشور ذکر کرد.
وی برگزاری هفته فرهنگی ایران را نمادی از اراده مردم و مسوولان دو کشور برای توسعه هر چه بیشتر روابط دو جانبه به ویژه در زمینه های فرهنگی دانست و بر ضرورت تداوم برگزاری متقابل این قبیل برنامه های فرهنگی تاکید کرد.
گئورگی کالادزه قایم مقام وزارت فرهنگ گرجستان نیز در سخنانی ، برگزاری هفته فرهنگی ایران در گرجستان را اقدامی مهم در شناساندن فرهنگ ایران به مردم گرجستان دانست و آمادگی کشورش را برای توسعه همکاری های فرهنگی با ایران اعلام کرد.
حجت الاسلام و المسلمین سید آقا حسینی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در این مراسم با معرفی هنرمندان شرکت کننده در این مراسم برای اجرای برنامه های این هفته فرهنگی، این اقدام را در جهت توسعه هر چه بیشتر روابط دیرین ایران و گرجستان خواند.
در قالب هفته فرهنگی ایران، آثار هنرمندان ایرانی در زمینه های خوشنویسی، مینیاتور، نقاشی، عکاسی، سفالگری، منبت کاری و صنایع دستی در معرض دید عموم قرار گرفته است.
اجرای برنامه های متنوع از جمله موسیقی سنتی، نمایشگاه کتاب و همچنین برگزاری هفته فیلم ایران از دیگر برنامه ای هفته فرهنگی ایران در گرجستان می باشد.
خاورم ** 245/1436 شماره 103 ساعت 13:09 تمام
۰ نفر