۲۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۳۶
کد خبر: 81385144
T T
۰ نفر

رسالت وزارت علوم در دولت یازدهم بسیار سنگین است

۲۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۳۶
کد خبر: 81385144
رسالت وزارت علوم در دولت یازدهم بسیار سنگین است

تهران-ایرنا- عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: توسعه علمی كشور یكی از شاخصه های اصلی و مهم در برنامه ششم توسعه بوده و بر این اساس رسالت وزارت علوم در دولت های یازدهم و دوازدهم بسیار سنیگن است.

رضا صابری روز پنج شنبه در بازدید از غرفه رسانه ملی مكتوب كشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، درمورد وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: توانایی های فخرالدین احمدی دانش آشتیانی را می توان در دوران معاونت او در وزارت علوم مشاهده كرد.

وی گفت: مجلس در حال بررسی است كه توانایی های این وزیر پیشنهادی به چه میزان می تواند در حوزه سیاست گذاری های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موثر باشد.

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: معتقدم مطالبه نمایندگان خانه ملت از وزیر پیشنهادی دولت یازدهم بسیار بالا است، چرا كه برنامه ششم توسعه كشور به سه شاخص اهمیت فوق العاده ای داده كه یكی از آنها در حوزه علم است.

وی با تاكید بر اینكه رسالت وزارت علوم در دولت یازدهم بسیار سنگین است، ادامه داد:بر این اساس فردی كه سكاندار این سیاستگذاری است باید بسیار توانمند و دارای قالبیت های اجرایی بالایی باشد.

صابری خاطرنشان كرد: همچنین نقشه جامع علمی كشور وجود دارد كه برای اجرایی كردن آن باید خیلی كارها صورت گیرد كه تاكنون در جهت اجرای این نقشه كارهای مهمی انجام نداده ایم.

فراهنگ**9187**1027