۲۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۱۴
کد خبر: 81386629
T T
۰ نفر

شوراي اروپا تحريم بيشتر روسيه را بررسي مي كند

۲۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۱۴
کد خبر: 81386629
شوراي اروپا تحريم بيشتر روسيه را بررسي مي كند

تهران-ايرنا- خبرگزاري شينهوا به نقل از 'هرمن ون رومپوي' رئيس شوراي اروپا گزارش داد: وزيران خارجه اين شورا در حال بررسي تحريم هاي بيشتر عليه روسيه هستند.

اين خبرگزاري در گزارشي از بريزبن استراليا محل برگزاري نشست سران گروه 20 افزود: رومپوي در اين اجلاس اوضاع اوكراين را بشدت نگران كننده خواند و از بررسي تحريم هاي بيشتر عليه روسيه خبر داد.

وي گفت: وزيران خارجه اتحاديه اروپا در حال بررسي تحريم هاي بيشتر عليه روسيه بر سر اوضاع اوكراين هستند.

اين مقام اروپايي افزود: روسيه بايد انتقال تسليحات و نيرو به اوكراين را متوقف كرده و نيروها و تسليحات كنوني خود را از اين كشور خارج كند.

رومپوي گفت: رهبران اتحاديه اروپا قرار است در اين اجلاس با باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا درباره اوضاع اوكراين گفت و گو كنند.

وي خاطرنشان كرد: مي خواهم اين موضوع را بار ديگر تكرار كنم كه اتحاديه اروپا همچنان بر اين باور است كه خروج از بحران اوكراين فقط از طريق يك راه حل سياسي امكان پذير است و ما همچنان از همه ابزارهاي ديپلماتيك از جمله تحريم ها استفاده خواهيم كرد.

ولاديمير پوتين رئيس جمهوري روسيه كه از شركت كنندگان در نشست گروه بيست است روز جمعه از تحريم هاي آمريكا عليه كشور انتقاد كرد و آن را مغاير اصول توافقنامه تجارت آزاد دانست.

دولت كي يف تاكنون مسكو را به ارسال تسليحات و نيرو به مناطق شرق اوكراين متهم كرده است؛ اتهامي كه روسيه آن را تكذيب مي كند.

اروپام**9158 **1561** 1337