۲۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۴۳
کد خبر: 81389994
T T
۰ نفر
دستگاه هاي اجرايي استان اردبيل مبارزه با زمين خواري را با جديت دنبال كنند

اردبيل - ايرنا - استاندار اردبيل بر پيگيري جدي دستگاه هاي اجرايي اين استان در زمينه پديده زمين خواري تاكيد كرد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي استانداري اردبيل، مجيد خدابخش در جلسه پيشگيري با زمين خواري اظهار كرد: مقابله و پيشگيري با زمين خواري، تصرف و تغييركاربري اراضي و ساخت و سازهاي غيرمجاز يكي از دغدغه هاي اصلي مسوولان است كه بايد در اين زمينه اقدامات اساسي انجام شود و برخورد قانوني و قاطع با متخلفان صورت گيرد.

وي بر ضرورت همكاري و مشاركت مردم در مقابله با اين پديده تاكيد كرد و افزود: براي مقابله با زمين خواري دو رويكرد پيشگيري و اقدامات بازدارنده براي جلوگيري از تكرار تخلفات در بخش تصرف اراضي، در كنار تدوين راهكارهاي عملي براي برخورد با تخلفات صورت گرفته و سرعت بخشي در به نتيجه رساندن پرونده هاي موجود از سوي دست اندر كاران بايد مد نظر باشد.

استاندار اردبيل تصريح كرد: زمين هايي طي سال هاي گذشته براي احداث طرح هاي اشتغالزاي صنعتي، توليدي و كشاورزي در سطح استان واگذارشده ولي تاكنون هيچ فعاليتي در خصوص احداث اين واحدها صورت نگرفته كه دستگاه هاي ذي ربط بايد نسبت به شناسايي و پيگيري موضوع اقدام كنند.

وي ادامه داد: دستگاه هاي خدماتي براي ساخت و سازهاي غيرمجاز نبايد خدماتي مانند برق، گاز و آب ارايه كنند و هرگونه تخلفي در اين زمينه بايد با جديت پيگيري شود تا در زمين هاي كشاورزي ديگر شاهد ساخت و سازهاي غيرمجاز نباشيم.

خدابخش همچنين بر ساماندهي شركت هاي تعاوني مسكن دستگاه هاي دولتي اشاره و بر ضرورت توجه به ابعاد مختلف پديده زمين خواري از جمله تصرف، تغيير كاربري و ساخت و سازهاي غيرمجاز تاكيد كرد.

استاندار اردبيل از دستگاه هاي ذي ربط از جمله سازمان جهاد كشاورزي، راه و شهرسازي و صنعت و معدن خواست اقدام هاي عملي و برنامه هاي خود را در زمينه پيشگيري و مقابله با زمين خواري در استان شتاب دهند و عملكرد خود را به صورت مستمر گزارش كنند.

8123/530