خرید و فروش كالا یا خدمات و معامله های اقتصادی با دستگاه های دولتی در سراسر كشور قابل كنترل می شود

تهران - ایرنا - رییس مركز توسعه تجارت الكترونیك كشور گفت: با راه اندازی سامانه تداركات الكترونیك دولت (ستاد)، هرگونه خرید و فروش كالا یا خدمات و معاملات اقتصادی با دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی در سراسر كشور تا پایان امسال یكپارچه و قابل كنترل می شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی مركز توسعه تجارت الكترونیك كشور، محمد گركانی نژاد افزود: پس از ابلاغ و اجرایی شدن سامانه تداركات الكترونیك دولت در محدوده دستگاه های اجرایی استان تهران و 9 استان دیگر، پیاده سازی این سامانه كه به اختصار 'ستاد' نامیده می شود، در سایر استان های كشور تا پایان امسال انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: استفاده از این سامانه نظارتی هم اینك در استان های تهران، سمنان، قزوین، قم، گیلان، همدان، آذربایجان شرقی، مركزی، یزد و كرمانشاه الزامی شده و دستگاه های اجرایی براساس آیین نامه مصوب هیات دولت هرگونه خرید جزیی و متوسط كالا براساس استعلام یا از طریق برد اعلان عمومی؛ مزایده اموال منقول؛ مناقصات عمومی كالا وخدمات را باید در این سامانه ثبت كنند.

رییس مركز توسعه تجارت الكترونیك كشور تاكید كرد: بزودی مزایده اموال غیرمنقول اعم از املاك و مستغلات و همچنین مناقصات محدود كالا، حراج آنلاین، مزایده های واگذاری، مناقصه اموال غیرمنقول و خرید خدمات شامل موارد الزامی در این سامانه خواهد شد.

وی افزود: این سامانه برای نخستین بار امكان برداشت الكترونیك از حساب های دولتی را با اخذ مجوز از نهادهای ذیصلاح فراهم كرده است ضمن آنكه مراحل كامل ارایه پیشنهاد به صورت سیستمی، بازگشایی پاكت پیشنهادها با بهره گیری از امكانات نوین و به روز گواهی امضای الكترونیك، اعلام به برنده و انعقاد قرارداد وهمچنین مراحل مدیریت تضامین، تحویل كالا یا خدمت و تبادل وجه به صورت غیرمتمركز از طریق این سیستم یكپارچه و استاندارد قابل انجام است.

گركانی نژاد با بیان اینكه حجم معاملات دستگاه های دولتی در سال 1391 حدود 40 هزار میلیارد تومان بوده كه برآورد می شود در سال 1392 به 100 تا 120 هزار میلیارد تومان رسیده باشد، ادامه داد: این رقم امسال به طور قطع افزایش داشته و از این رقم فراتر می رود.

گركانی نژاد تاكید كرد: در این بستر تمام پیش نیازهای فنی و امنیتی مورد تایید ارگان های نظارتی كشور درسطح استانداردهای بین المللی این حوزه تامین شده است.

رییس مركز توسعه تجارت الكترونیك كشور تاكید كرد: تمام عرضه كنندگان كالا یا خدمت باید برای معامله با دستگاه های دولتی و شهرداری ها در این سامانه ثبت نام و اطلاعات كامل خرید یا فروش، مبلغ و نحوه انجام معاملات را قید كنند. ضوابط جلوگیری از اقدامات مجرمانه نظیر پولشویی توسط سیستم های اطلاعاتی بانك مركزی رصد می شود و این سامانه دارای ایمنی بالایی از این نظر است.

اقتصام(1)1574**1558
۰ نفر