۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۵۳
کد خبر: 81401113
T T
۰ نفر
توانمندسازي نخبگان سياست جديد بنياد ملي نخبگان است

بوشهر - ايرنا - معاون بنياد ملي نخبگان گفت: توانمند سازي نخبگان از سياست هاي جديد اين بنياد است كه در آن به جاي حمايت و اعطاي مستقيم كمك هاي مالي، اين استعدادهاي برتر در حوزه هاي مختلف توانا مي شوند.

به گزارش ايرنا، سيدحسن حسيني روز سه شنبه در آيين توديع و معارفه مدير بنياد ملي نخبگان استان بوشهر افزود: رويكرد ها و آيين نامه هاي جديد اين بنياد در دست تدوين است كه با اجرايي شدن آنها شمار نخبگان كشور از 14هزار نخبه كنوني به چهار تا پنج برابر افزايش مي يابد.

وي اضافه كرد: بر اين اساس هر گروهي از نخبگان بسته به ظرفيتي كه دارند، حمايت هايي از بنياد ملي نخبگان دريافت مي كنند.

حسيني اظهار كرد: خيلي از افراد خوب درس مي خوانند ولي پس از ورود به بازار، مهارت و توانمندي كسب و كار ندارند كه اين مهمترين خلاء در كشور به شمار مي رود.

وي ادامه داد: گروهي از استعدادهاي برتر نيز مي خواهند در داخل و خارج از كشور ادامه تحصيل دهند كه بايد ظرفيت اين كار فراهم شود.

دبير شوراي نخبگان يادآور شد: برخي از افراد تشنه يادگيري بيشتر هستند كه بايد زمينه ادامه تحصيل اين افراد در خارج از كشور مهيا كرد.

حسيني ادامه داد: در اين ارتباط بايد دوره هاي يك يا دو ساله براي دانشجويان دكتري در خارج از كشور مهيا شود.

معاون بنياد ملي نخبگان كشور درباره برگزاري اجتماعات نخبگاني در كشور بيان كرد: اين اجتماعات راه ايجاد تحول در كشور است كه به عنوان سياستي جديد در بنياد ملي نخبگان دنبال مي شود.

وي گفت: در اين طرح توجه، حمايت و ايجاد زمينه هاي لازم براي اجتماعات نخبگاني در دستور كار است.

حسيني افزود: ايجاد تحول علمي در كشور با تجمعات نخبگاني كه محور آن خود دانشمندان و علما هستند و با كمك دولت و كارگزاران علمي اتفاق مي افتد كه اين كار بايد از سوي بنيادهاي ملي نخبگان در استان ها دنبال شود.

وي اضافه كرد: امروز دوران فردگرايي در علم و دانش گذشته و حلقه هاي دانشجويي حول دانشمندان، مي تواند بنيادهاي متعدد نخبگان را تشكيل دهد.

معاون بنياد ملي نخبگان گفت: با توجه به ظرفيت هاي بي نظير صنعتي و اقتصادي استان بوشهر بايد بنياد نخبگان در اين بخش ورود كند و به مقولات هنر و قرآن و ساير حوزه ها نيز توجه داشته باشد.

حسيني اضافه كرد: مقامات استان بايد در كنار بنياد نخبگان از ظرفيت خاموش استان ويژه بوشهر در بحث نخبگان استفاده بيشتر شود و زمينه رشد استان را فراهم كنند.

در اين آيين دكتر رضا آذين به عنوان مدير بنياد ملي نخبگان استان بوشهر انتخاب و از خدمات دكتر رحيم قاسميه قدرداني شد.

629/539/2025
۰ نفر