۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۹:۵۳
کد خبر: 81405050
T T
۰ نفر
270هزار واحد مسكن مهر درشهرهاي زير25هزار نفر جمعيت به متقاضيان واگذار شد

بوشهر- ايرنا- رييس بنياد مسكن انقلاب اسلامي كشور گفت: از 340هزار واحد مسكن مهر احداثي در شهرهاي زير25هزار نفر جمعيت كشور تاكنون 270هزار واحد به متقاضيان واگذار شده است.

عليرضا تابش روزجمعه درجمع خبرنگاران در شهر برازجان افزود: تاپايان امسال نيز 40 هزار واحد مسكن مهر ديگر در شهرهاي زير 25 هزار نفر جمعيت تكميل و به متقاضيان تحويل خواهد شد.

وي اضافه كرد: تكميل مابقي واحدهاي مسكن مهر دردست ساخت دراين شهرها در نيمه اول سال آينده در دستور كار است.

تابش در باره بازسازي مناطق زلزله زده هفتم آذر سال 92 در دشتستان بيان كرد: 920ميليارد ريال در روزهاي اول براي بازسازي مناطق زلزله زده دشتستان توسط هيات دولت تصويب شد كه از اين رقم 880ميليارد ريال آن در اختيار بنياد مسكن انقلاب اسلامي قرار گرفت.

رييس بنياد مسكن انقلاب اسلامي كشور، از اختصاص 100ميليارد ريال اعتبار جديد براي تكميل بازسازي مناطق زلزله دشتستان خبر داد و بيان كرد: اين ميزان بتازگي توسط هيات دولت براي تكميل و جذب كامل اعتبارات تخصيصي تصويب شده كه بسياري از كارها از اين طريق انجام خواهد شد.

وي در باره پرداخت نشدن بخشي از كمك بلاعوض دولت به برخي از زلزله زدگان دشتستان گفت: كمك هاي بلاعوض را ما سعي كرديم بر اساس برنامه و با توجه به پيشرفت كار پرداخت كنيم كه با توجه به تخصيص 100 ميليارد ريال جديد بزودي مابقي كمك هاي بلاعوض زلزله زدگان دشتستان پرداخت مي شود.

تابش در مورد واحدهاي آسيب ديده از زلزله در دشتستان كه خارج از محدوده شهرها يا روستاها هستند بيان كرد: منازلي كه غيرمجاز ساخته شده و پروانه كار ندارند در محدوده قانوني نيست و بايد با شهرداري يا دهياري تكليف خود را معلوم كنند.

استاندار بوشهر گفت: ميانگين پيشرفت بازسازي مناطق زلزله زده دشتستان 90درصد است كه سعي داريم هم از حيث زيرساخت ها و اماكن مسكوني اين ميزان را به 100درصد رسانده تا پرونده آن بسته شود.

مصطفي سالاري افزود: در حادثه سال گذشته ابتدا رييس جمهوري و پس از آن همه مسوولان كشوري بويژه رييس بنياد مسكن توجه ويژه اي به منطقه داشتند طوري كه روند بازسازي در سطح كشور بي نظير و خاص شد.

وي اضافه كرد: از لحاظ زيرساخت ها همه بازسازي هاي جامع و كامل است اما يكي از برنامه ها و درخواست هاي ما اجراي طرح هاي هادي و بهسازي آنها در مناطق زلزله زده است.

سالاري يكي از شاخصه هاي مهم روند بازسازي مناطق زلزله زده دشتستان را مشاركت و محوريت مردم خواند و ادامه داد: امروز با تلاش مردم و مسوولان اگر با روزهاي نخستين حادثه و دغدغه هايي كه مردم داشتند مقايسه كنيم، آرامش و رضايت مندي خاصي در منطقه وجود دارد.

زلزله 5.7 ريشتري هفتم آذر سال 92 شهرستان دشتستان هفت كشته برجاي گذاشت و خسارات زيادي به واحدهاي مسكوني و تاسيسات زيربنايي اين منطقه وارد كرد.

شهرستان دشتستان با مركزيت شهر برازجان بيش از 230 هزار نفر جمعيت دارد و يكي از مناطق زلزله و سيل خيز استان بوشهر و كشور است كه در دهه هاي اخير چندين زلزله و سيل همراه با خسارت و تلفات در آن رخ داده است. ك/2

7213/539