۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۴۰
کد خبر: 81406159
T T
۰ نفر
توانمندسازي نخبگان از سياست‌هاي جديد بنياد ملي نخبگان است

تهران- ايرنا- معاون فرهنگي وامورنخبگان بنياد ملي نخبگان گفت: توانمندسازي نخبگان ازسياست‌هاي جديد بنياد ملي نخبگان است كه به جاي حمايت واعطاي مستقيم كمك‌هاي مالي، افراد صاحب استعدادهاي برتردرحوزه هاي مختلف توانمند مي شوند.

به گزارش ايرنا دكتر' سيدحسن حسيني ' با اشاره به گسترش دايره نخبگان در آينده نزديك افزود: هم اكنون رويكردها و آيين‌نامه‌هاي جديد بنياد در دست تدوين است كه با اجرايي شدن آنها شمارنخبگان كشوراز 14هزار نخبه كنوني به چهارتا پنج برابر افزايش خواهد يافت.

وي بيان كرد: براين اساس هر گروهي از نخبگان بسته به ظرفيتي كه دارند، حمايت‌هايي از بنياد ملي نخبگان در جهت توانمندتر شدن دريافت خواهند كرد.

وي با اشاره به اينكه مهمترين خلا درمسئله نخبگان، نبودن توانمندي لازم در اين افراد براي ورود به بازار كار و تجارت است، ادامه داد: خيلي از افراد خوب درس مي‌خوانند ولي پس از ورود به بازار، مهارت و توانمندي كسب و كار ندارند، در حال حاضر اين مهمترين خلا در كشور به شمار مي‌رود كه بنياد و معاونت علمي در همين راستا پيرو تاكيد رياست محترم بنياد برنامه‌هايي براي رفع اين خلا در دستور كار دارند.

وي يادآور شد : ممكن است گروهي از استعدادهاي برتر بخواهند در داخل و يا خارج از كشور ادامه تحصيل بدهند كه بايد بستر لازم براي ادامه تحصيل اين افراد فراهم شود، چراكه برخي افراد تشنه يادگيري بيشترهستند و بنياد در تلاش است زمينه ادامه تحصيل اين افراد در خارج از كشور را فراهم كند، در اين ارتباط دوره‌هاي يك يا دوساله براي دانشجويان دكترا در خارج از كشور در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگي و امور نخبگان بنياد ملي نخبگان پيرامون ايجاد اجتماعات نخبگاني در كشوراظهاركرد: اجتماعات نخبگاني راه ايجاد تحول در كشور است كه به عنوان سياستي جديد در بنياد ملي نخبگان دنبال مي‌شود، براين اساس توجه، حمايت و ايجاد زمينه‌هاي لازم براي اجتماعات نخبگاني در دستور كار است.

وي افزود: ايجاد تحول علمي دركشوربا تجمعات نخبگاني است كه محور آن خود دانشمندان و علما هستند و با كمك دولت و كارگزاران علمي اتفاق مي‌افتد، كه اين كار بايد از سوي بنيادهاي استاني نخبگان در همه شهرستان‌ها دنبال شود.

دكتر حسيني ادامه داد: امروز دوران فرد گرايي درعلم و دانش به اتمام رسيده است و حلقه‌هاي دانشجويي حول دانشمندان، مي‌تواند اجتماعات متعدد نخبگان را تشكيل دهد كه گره گشاي كشور در بسياري از مشكلات و مسائل باشد.

معاون فرهنگي و امور نخبگان بنياد ملي نخبگان با اشاره به ظرفيت‌هاي بي نظير صنعتي واقتصادي استان ها، تاكيد كرد: بنياد نخبگان بايد در بخش‌هاي مختلف صنعتي و اقتصادي ورود كند و به مقولات هنر و قرآن و ساير حوزه‌ها نيز توجه لازم را داشته باشد، از طرفي مسوولان استان نيز بايد از ظرفيت استان در بحث نخبگان استفاده بيشتر كنند تا زمينه رشد استان بيش از پيش فراهم شود.

علمي (1) ** 9340**1599
۰ نفر