۱۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۷:۱۷
کد خبر: 81409291
T T
۰ نفر

موسوي: 500 هزار كارگر در ورزش فعال هستند

۱۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۷:۱۷
کد خبر: 81409291
موسوي: 500 هزار كارگر در ورزش فعال هستند

تهران - ايرنا - مدير كل امور ورزشي وزارت تعاون، ‌كار و رفاه اجتماعي با بيان اينكه در حال حاضر 500 هزار كارگر ورزشكار داريم، افزود: فضاهاي ورزشي براي كارگران در كشور رو به افزايش است.

سيدحسين موسوي عصر دوشنبه با حضور در سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي، افزود: در حال حاضر بيش از 10 ميليون كارگر در سراسر كشور داريم كه تحت پوشش بيمه سازمان تامين اجتماعي هستند.

وي ادامه داد: هم اكنون 85 هزار كارگر ورزشكار در سراسر كشور در رشته هاي تخصصي خود به صورت حرفه اي مشغول به فعاليت هستند و همه ساله در مسابقات قهرماني كشور حضور دارند.

مديركل امور ورزشي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي ادامه داد: همه ساله بيش از 2 هزار كارگر ورزشكار در 30 رشته ورزشي قهرماني كشور به رقابت مي پردازند.

وي خاطرنشان كرد: بطور متوسط سالانه 30 هزار ورزشكار كارگري در 17 رشته ورزشي از جمله، فوتبال، فوتسال، وزنه برداري، كشتي، واليبال، تنيس روي ميز و كاراته به حريفان به رقابت مي پردازند.



** فضاهاي ورزشي رو به افزايش است

مدير كل امور ورزشي وزارت تعاون، ‌كار و رفاه اجتماعي با اشاره به اينكه فضاهاي ورزشي كارگري در كشور رو به افزايش است افزود: از سال 69 تاكنون 210 مجموعه ورزشي كارگري در سراسر كشور به بهره برداري رسيده است و 74 مجموعه ورزشي ديگر نيز در حال تكميل شدن است.

وي اضافه كرد: سلامت جسم و روح كارگران از اهداف اصلي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي است و ورزش در كنار كار مي تواند چرخه صنعت، اقتصاد و كشاورزي كشور را افزايش دهد.

موسوي از برگزاري دومين المپياد ورزش كارگري خبر داد و افزود: در سال 87 اولين المپياد ورزش كارگري برگزار شد و پس از سالها در اسفند سالجاري شاهد برگزاري دومين المپياد ورزش كارگري در استان مازندران خواهيم بود.

وي تاكيد كرد: اين المپياد ورزشي با حضور تمامي كارگران ورزشكار از سراسر كشور برگزار مي شود و نفرات برتر در اين مسابقات راهي تيم ملي كارگري مي شوند و در مسابقات جهاني ورزش كارگري كه در سال 94 در كشور ايتاليا برگزار مي شود حضور مي يابند.

مديركل امور ورزشي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي امروز ( دوشنبه) با حضور در اتاق خبر خبرگزاري جمهوري اسلامي با روند تهيه خبر و انتشار آن در ايرنا آشنا شد.

تهرام/7243/1379
۰ نفر